To dopiero pierwsza bitwa. Wojna trwa.... Nauczyciele o strajku

Nauczyciele z Chojnic i regionu, licznie stawiając się w czwartek 25 kwietnia na Starym Rynku w Chojnicach udowodnili, że są silną i zwartą grupą. Zebrali się, by zabrać głos w szerokiej dyskusji o edukacji w Polsce.

Na Starym Rynku nauczyciele udowodnili, że są silną i zwartą grupą, która będzie walczyła o swoje do końca.   |  fot. (olo)

- Bitwa się skończyła, ale wojna trwa – mówił przedstawiciel braci nauczycielskiej Michał Dalke. Nauczyciele podkreślali wczoraj wieczorem, że pomimo zawieszenia strajku przez władze związkowe ZNP, ich postulaty pozostały niezmienne, a czas zawieszenia strajku ma być dla rządzących okazją do przemyśleń i zmiany swojego stanowiska.

- Wszyscy jesteśmy zmęczeni, zawiedzeni, rozczarowani. Wszyscy, czyli nauczyciele, rodzice, uczniowie. Poruszamy się w morzu licznych sprzecznych informacji, często nieprawdziwych. Nasze trwanie w strajku jest efektem ignorowania nas przez stronę rządową. Rząd skupia się na demolowaniu systemu egzaminacyjnego, odbieraniu egzaminom powagi i rangi, szkalowaniu nauczycieli, obniżaniu ich autorytetu i obrażaniu i nazywa to wszystko ratowaniem polskiej oświaty.

- Za kilka lat polskich dzieci nie będzie miał kto uczyć – mówił na początku wiecu nauczyciel Michał Dalke (całe wystąpienie w materiale wideo). Dodał też, że zmiany w szkole potrzebują rozmów i działań fachowców, a nie działań cyrkowców. - Bitwa minęła, ale nie wojna – dodał. 

Głos zabrali też przedstawiciele ZNP oraz burmistrz Chojnic. - Jest zawód i rozgoryczenie, że podjęto decyzję o zawieszeniu strajku. Jest to też chwila refleksji i ulgi, że pewne elementy zostały rozstrzygnięte. Ale to tylko zawieszenie strajku, nadal będziemy walczyć o nasze prawa. Nie zależy nam tylko na sprawach płacowych, choć wiadomo, że dobrze opłacony nauczyciel to nauczyciel który wkłada w swoją pracę całą swoją energię i  zapał, a nauczyciel który biega od szkoły do szkoły by zarobić na przyzwoite życie nie jest niestety tak zaangażowany w sprawy szkoły jak powinien. Nam zależy na całej edukacji – powiedziała szefowa ZNP w Chojnicach Wiesława Ostrowska. - Strajk pokazał, że potrafimy się zjednoczyć i walczyć o swoje prawa.

Ostrowska zwróciła się też do przedstawicieli organów prowadzących, by pamiętali, że nauczyciele w czasie strajku stracili część swoich wynagrodzeń i zaapelowała o wsparcie. - Wesprzyjcie nas. Dajcie nam możliwość zarobkowania i odrobienia utraconych zarobków - mówiła. Do tego apelu odniósł się burmistrz Arseniusz Finster, który również był nauczycielem i dyrektorem szkoły. Jak przyznał, również na miejscu nauczycieli podjąłby strajk. - Wielki szacunek dla was nauczycieli. Dziękuję też rodzicom i uczniom za wsparcie nauczycieli.

Decyzja o zawieszeniu protestu była słuszna, nie będzie argumentu, że nauczyciele strajkują i wzięli uczniów, zwłaszcza maturzystów, jako zakładników – powiedział Finster. Burmistrz powtórzył, że nie zabiera ze szkół środków zaoszczędzonych na wynagrodzeniach za strajk nauczycieli. - Nie możemy powiedzieć, że zapłacimy za strajk, bo złamalibyśmy prawo, ale dyrektorzy będą mieli możliwość realizacji dodatkowej pracy dla nauczycieli lub innej formy rekompensaty - powiedział.

Głos mogli zabrać wszyscy chętni i sporo osób z tej możliwości skorzystało. Do Chojnic przyjechali również nauczyciele z regionu. Nauczycieli wspierali rodzice i uczniowie.

Więcej w materiale wideo.

Tekst i fot. (olo)

  1. 3 maja 2019  23:24   mówią o zarobkach przy ...   anonim

    mówią o zarobkach przy tylko 18 godzinach pracy , a jeśli coś po godzinach pracują to ja też często pracuję po godzinach w domu a nie jestem nauczycielem,PRZEGINAJĄ

    10
    0
  2. 30 kwietnia 2019  20:02   Kasa mała, naród coraz głupszy.   xyz

    Kto normalny bedzie pracował w szkole za 2500 pln na rękę ? Oczywiście - nikt. Wniosek - raknking szkół chojnickich i studiowanie w miejscach podobnych jak Pomerania ( inne prywatne uczelnie). Za dobra nauke trzeba zapłacić majątek, ale wtedy zarabia się miesięcznie tyle ile nauczyciel przez rok. Niestety wykształcenie zdobyte poza Polską bo tam jest kasa dla nauczycieli takich o jakich my możemy jedynie pomarzyć. Zatem za 2500 można robić w szkole ale, nie uczyć, mo chyba że w środę od 10 do 13.

    4
    17
  3. 30 kwietnia 2019  17:09   Blokada (1)   Anna

    Nie można umieszczać komentarzy. Skandal.

    2
    5
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 30 kwietnia 2019  20:55   boś za głupia, żeby ...   anonim

      boś za głupia, żeby dodać:) ja nie mam dzbanie z tym problemu

      3
      4
  4. 30 kwietnia 2019  17:06   Akcja   Tata

    Proponuje akcję zero kwiatów na koniec roku dla nauczycieli.

    22
    1
  5. 30 kwietnia 2019  17:05   Burmistrz Finster   Zyta

    W roku 1993 A. Finster strajkowal jako nauczyciel, wówczas nauczyciele nie dostali pieniędzy za strajk co jest oczywista oczywistością. Jakoś nie stał wtedy z transparentem na rynku. A teraz mamy ich nagradzać? Przepraszam jakie może być uzasadnienie zwiększenia dodatku motywacyjnego? Zajęcia dodatkowe, przepraszam....Niech tylko uczciwie wykonują swoją pracę.

    22
    0
  6. 28 kwietnia 2019  22:48   Nauczyciel a pracownik w markiecie (1)   Jan

    Nauczycieli jest za dużo a kasjerek w marketach za mało. Zarabiają niezłą kasę , nawet do 2000 zł jak idzie dobrze i nie trzeba płacić za braki ( ukradziony towar) w markecie. Zawsze można zmienić pracę , wstydu nie ma, tam też pracują panie z wyższym wykształceniem. Praca jak praca.

    27
    1
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  09:53   Super oferta dla ...   chojniczanin

      Super oferta dla strajkujących nauczycieli, a może tak w wakacje na okres próbny i tylko 2 tyg urlopu?

      15
      0
  7. 28 kwietnia 2019  18:16   Wyplaty (1)   Rodzic

    Panstwowe przedszkole w Chojnicach nauczyciele swoje odpekaja i do domu ,wszystkie atrakcje w czasie godzin pracy typu Alpaki, zabawy, teatrzyki. W przedszkolu prywatnym po zajeciach sa robione urodziny dla dzieci z animatorem za dodatkowe pieniadze czyli idzie dorobic dodatkowe pieniadze do pensji. Nauczycieli w szkolach rozliczyc z efektow nauczania - przyklad " uczen z ocenami 1,2 po kilku korepetycjach u innego nauczyciela ma nagle oceny 4,5 " nie umiesz to nie ucz zmień zawód. Nauczyciele nie chcą organizowć wycieczek i innych rozrywek to niech nie robią zaraz powstaną firmy co będą to organizować a uczeń i tak płaci za wycieczki. A teraz tak proszę porównać sobie wynagrodzenia na chojnickim rynku pracy wypłaty osób zaraz po studiach np farmaceuci, konstruktorzy budowlani, księgowi, każdy z reguły zaczyna od najniższej krajowej . Nauczyciele nie są jedyną grupa zawodową po studiach . A nikt nikomu nie zabrania dorobić dodatkowo poza zawodem , np polbruk, żniwa u gospodarza , pomocnik przy płotach, kierowca

    34
    3
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  09:55   Super oferta dla ...   chojniczanin

      Super oferta dla strajkujących nauczycieli!!!

      10
      0
  8. 28 kwietnia 2019  16:34   nie płacimy za strajk (1)   zimny

    Nie zgadzam się,aby z moich podatków płacono za nieróbstwo,czyli czas strajku.To nie prywatne pieniądze Finstera

    44
    3
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 30 kwietnia 2019  21:23   Popieram   Anna

      Popieram, popieram. To nie są prywatne pieniądze burmistrza. To pieniądze z naszych podatków. Przekazać pieniądze na doposażenie szkoły. Np. Rzutniki, tablice multimedialne, oprogramowanie edukacyjne.

      7
      1
  9. 28 kwietnia 2019  15:48   Ani grosza dla strajkujących ...   chojniczanin

    Ani grosza dla strajkujących niech dorobią w markecie na kasie.

    41
    4
  10. 28 kwietnia 2019  15:29   burmistrz na manifestacji   bezstronny

    To jest skandal,żeby władza, która współfinansuje szkoły brała udział w wiecu przeciwko rządowi. Widać, że to strajk polityczny.

    37
    3
  11. 28 kwietnia 2019  15:04   kolejna nadzwyczajna kasta   w.........iony człowiek

    Praca w ogrzewanych pomieszczeniach,paznokcie wymalowane,fryzury karnawałowe,ciuszki prawie jak od prady codzienna rewia mody,prosze zwrócić uwage jakie fury stoją np.przed wiejskimi szkołami. Do tego 18 godz tygodniowo tzn.18 x 45 czyli tak naprawde 13,5 godz pracy tygodniowo przecież to jest dniówka np.na budowie,2 miesiące urlopu latem i około miesiąca zimą nie licząc długich *****ów. To jest czysta hipkryzja. Z całego serca dziekuje rządowi,że sie nie ugiął tym perfidnym szantażystom i chwała nauczycielom,którzy nie zostawili swoich uczniów. I na koniec taka propozycja wszystkim strajkującym nauczycielom,którzy nie dostaną pieniędzy,niech samorządy dadzą możliwość dorobienia w wakacje przy róznego rodzaju pracach za 14 zł na godz,żeby rzeczywiście odrobili straty.

    36
    5
  12. 28 kwietnia 2019  10:48   co zyzkaliście?   nie popieram strajku

    Wielkie nic.Kto wiatry sieje burze zbiera.

    28
    5
  13. 27 kwietnia 2019  10:43   Będzie znacznie gorzej (3)   Dawniej nauczyciel

    Po fali strajków szkoła będzie zupełnie inna. Stracą na tym uczniowie, rodzice, nauczyciele. Zyskają szkoły prywatne. Będzie jak ze służbą zdrowia. Za dobrą edukację dla swoich dzieci trzeba będzie zapłacić. Świetnych, zaangażowanych nauczycieli trzeba będzie szukać. Poziom frustracji wśród nauczycieli będzie ogromny. Wielu po hejcie, jaki ich spotyka będzie dokładnie wyliczać swój czas pracy. Odpuszczą sobie zajęcia przygotowujące do konkursów, zajęcia wyrównawcze, wycieczki, szkolenia. Zmniejszą liczbę prac pisemnych, zadań domowych, projektów,a to z całą pewnością odbije się na wynikach uczniów. Wielu zaangażowanych do tej pory nauczycieli odpuści sobie pracę w szkole. To już bardzo mocno widać w szkolnictwie zawodowym, a także w dużych miastach. Dobrej atmosfery oraz zaufania pomiędzy rodzicami a nauczycielami niestety już także nie będzie. To zaboli niemal wszystkich.

    21
    24
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  06:14   Do anonim   N-l

      I tak będzie że sobie poszuka gdzie indziej pracy.I coraz więcej tak robi. Tylko pytanie ilu naiwnych w to miejsce przyjdzie??? Uwierz mi że 9/10nauczycieli chciałoby pracować 5x8godz. Od pon. Do piątku od 7do 15 i potem zamknąć temat szkoły do końca dnia.W tym czasie byłyby wywiadówki szkolenia rady ped konkursy itd. pozdro

      6
      12
    • 27 kwietnia 2019  11:46   Do pracownika korpo   Dawniej nauczyciel

      Mnie to nie dotyczy. Nie jestem już nauczycielem. W życiu już do szkoły nie wrócę. Miałbym uczyć dzieci rodziców, którzy tak plują na nauczycieli. Współczuję tym, którzy w szkole pozostali. Nie znam żadnego nauczyciela, który jest zadowolony ze swojej pracy. Zwolnią połowę nauczycieli? Znajdą pracowników? 90% szkół ma problem ze znalezieniem pracowników, w szczególności nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz przedmiotów ścisłych. https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/10186355/90-proc-szkol-ma-problem-ze-znalezieniem-nowych-nauczycieli-bedzie-jeszcze-gorzej.html

      5
      15
    • 27 kwietnia 2019  11:30   Pracownik korpo   anonim

      Jezeli6ja nie wykaże zaangazowania i odpowiednich wynikow to na ocenie rocznej dostane "nie spełnia oczekiwan" i sija! Nauczyciele niech poszukaja sobie roboty w korporacji po 40h na tydzien i zobacza co stracili!

      19
      3
  14. 26 kwietnia 2019  21:24   Balcerowicz: zlikwidować Kartę nauczyciela (1)   karta nauczyciela też uważam ZLIKWIDOWAĆ

    Były minister finansów i były prezes Narodowego Banku Polskiego prof. Leszek Balcerowicz krytykuje Kartę nauczyciela w dzisiejszym wywiadzie dla "Rzeczpospolitej". "Karta nauczyciela jest jaskrawym przykładem przywileju jednej grupy zawodowej, który nie daje żadnych korzyści tym, dla których system edukacji został stworzony, czyli uczniom i rodzicom" - mówi Balcerowicz w wywiadzie. Nauczycieli nazywa "grupą roszczeniową", uważa że za mało pracują, że "czas pracy nauczycieli przy tablicy jest chyba najkrótszy na świecie" (nauczyciele pracują przy tablicy 18 godz., z reszty 40-godzinnego tygodnia pracy nikt ich nie rozlicza).

    40
    11
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 kwietnia 2019  21:27   Nigdy nie zgadzałam się z ...   anonim

      Nigdy nie zgadzałam się z Balcerowiczem ale W TYM PRZYPADKU ZGADZAM SIĘ, jestem za likwidacją karty nauczyciela

      24
      5
  15. 26 kwietnia 2019  20:06   W tych Chojnicach6to zawsze ...   anonim

    W tych Chojnicach6to zawsze takie szopki. Ale tak po pierwsze to bylo tam kilkadziesiat ludzi a nie setki. Po drugie to gdzie samorzadowcy biora udzialbw strajkach nauczycieli. Burmistrz ma subwencje i z niej oplaca pensje nauczycieli to niech znajdzie kasevpoza subwencja i im da podwyzki! Po trzecie to blagam jak widze ryje tych wuefistow ktorzy nam w szkole dawali pilki i sami siedzieli w kanciapie to mnie krew zalewa. Lenie smierdzace moze sa z tych strajkujacych pieskow platformy ale naprwno nie z naszych dzieci. Nauczyciele jak beda mieli zwiekszone godziny 6to moze docenia to co maja i to co im rzad dawal

    55
    15
  16. 26 kwietnia 2019  18:33   Miły   Miły

    Czy nauczyciele zapłacom rodzicom za urlop bo nie mięli gdzie dzieci zostawić i rok szkolny szybciej się zacznie

    55
    18
  17. 26 kwietnia 2019  17:37   maria   maria

    a wszystko zaczelo sie od 500 plus

    32
    30
  18. 26 kwietnia 2019  14:48   Ja też   123 MP

    będę strajkował do emerytury proszę o finansowe wsparcie .

    50
    16
  19. 26 kwietnia 2019  14:17   Polska szkoła jest chora, bo ...   realista

    Polska szkoła jest chora, bo chory jest system, chora jest polityka, w której nikt od wielu lat nie dba o dobro obywatela, a bardziej o dopchanie się do koryta, rozdrapywanie starych ran i udowodnienie czyja to jest wina, że w Polsce AD 2019 jest teraz źle. Bardziej dba się o głos wyborczy i agitację, niż o zrealizowanie wyborczych postulatów. Polska szkoła nie jest dla ucznia i dla rodzica, a od lat nie jest też przyjemnym miejscem pracy dla pracowników oświaty.

    42
    8
  20. 26 kwietnia 2019  10:15   pytanie do nauczycieli (9)   RODZIC

    Zachowanie nauczycieli podczas lekcji na przykładzie mojego dziecka; pisz szybciej cała klasa nie będzie na ciebie czekać ,głuchy jesteś ,czy mogę wyjść do toalety odp nauczyciela;nie od tego jest przerwa mogłeś w ogóle nie przychodzić do szkoły ja chcesz lekcje spędzić w toalecie.Kolejne; proszę pani czy mogę dzisiaj nie ćwiczyć na w-f nie czuję się dobrze odp nauczyciela;możesz ale dostajesz uwagę za brak stroju i jedynkę za niećwiczenie.(dziecko po chorobie) Dziecko w 3-ciej klasie szkoły podstawowej.To tylko najłagodniejsze przykłady.I teraz pytam nauczycieli czy jak dostaniecie 1000 zł podwyżki będziecie lepszymi nauczycielami? Za moich czasów nauczyciel pod koniec lekcji pytał kto czegoś nie rozumie i na następnej godzinie z danego przedmiotu tłumaczył raz jeszcze i tak do skutku.i o dziwo nie było tyle zadań domowych a z nauczycielem można było porozmawiać po lekcji na wiele pytań odpowiedział marnując swoją przerwę. Powiem wam coś nauczyciele;Kto się ceni ten się leni.

    80
    38
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 30 kwietnia 2019  21:36   Do Nauczyciel   Rodzic

      Myślę że lepsza jest edukacja domową niż nauczanie przez osoby śpiewające w ciemnych okularach i przebiegające się za krowy. Coz gimbaza objęła stanowiska nauczycielskie. Chwała rzadowi, że wygasza gimnazja.

      8
      0
    • 29 kwietnia 2019  14:33     qń

      w każdym zawodzie są artyści i rzemieślnicy

      8
      0
    • 28 kwietnia 2019  15:56   Kiedyś nauczyciel to ...   chojniczanin

      Kiedyś nauczyciel to przyjaciel dzieci i młodzieży dziś w dużo przypadkach zimny i wyrachowany belfer. Przykład :chodziłem do CKU w Chojnicach,Pan Dyrektor oraz nauczyciel matematyki zawsze miał czas dla nas,pamiętam że w każdą środę po południu udzielał darmowych korepetycji uczniom naszej szkoły. Pytam się czy ktoś dzisiaj z nauczycieli jest do takiej pracy chętny?

      13
      0
    • 26 kwietnia 2019  20:11   Hmmm ...jestem rocznik ‚80 ...   Didid

      Hmmm ...jestem rocznik ‚80 i za moich czasow to bylo normalne to co piszesz, to się nazywa dyscyplina. przez to może nasz rocznik to ten ostatni co mu się w czterech literach nie poprzewracało. nauczyciel ma tlumaczyc jednej osobie w klasie całą godzinę to samo w kołko chociaż reszta klasy rozumie? Moze takiego ucznia czeka zawodówka-tacy ludzie też są potrzebni.

      20
      7
    • 26 kwietnia 2019  15:23   Do rodzic nauczyciel   Chojniczanka

      Niestety ma Pan rację 100% Program szkolny do naprawy. Co do nauczycieli i nie tylko, albo się kocha co co się robi, albo jest się kiepskim pracownikiem. Nie da się nikogo na siłę nauczyć, ma się to coś lub się nie ma. Dotyczy to wszystkich zawodów.

      23
      5
    • 26 kwietnia 2019  14:44   Rodzic nauczyciel   Rodzic nauczyciel

      Kiedyś był program nauczania adekwatny do czasu jego realizacji:) niestety obecnie program jest przeładowany i nikt nie pyta nauczyciela czy zdąży go zrealizować :( musi i koniec. A jeżeli chodzi o nauczycieli to proszę nie "ładować" ich do jednego worka tak jak w każdym zawodzie zdążają się osoby na nie odpowiednim miejscu:( tak jest w środowisku zarówno nauczycielskim jak i lekarskim, w zawodzie mechanika, fryzjera , sprzedawcy, plytkarza itp.

      24
      8
    • 26 kwietnia 2019  14:16   Życie to walka, nikt nie ...   Kamil z kl. VI

      Życie to walka, nikt nie powiedział, że będzie łatwo w zgodzie z przysłowiem "Obyś cudze dzieci uczył" ja jeszcze do wpisu nauczycielki dodam "Takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie"

      24
      2
    • 26 kwietnia 2019  13:45   Do Nauczyciel!   józio

      Powodzenia! Idź i nie wracaj do nauczania. Na twoje miejsce przyjdą inni.

      23
      9
    • 26 kwietnia 2019  13:43   Odchodzę z zawodu   Nauczyciel

      Przykro to czytać. Po takich komentarzach nie chce wracać do szkoły. Od września nie pracuje. Skoro macie mnie za miernego nauczyciela proszę nie przychodzić i nie prosić o lepsze oceny dla swoich dzieci. Pisząc komentarze na Facebooku nie jesteście anonimowi, zawiodłam się na moich uczniach z 6 klasy z którymi myślałam że mam wspaniały kontakt, zarówno jak i na rodzicach którzy są prowodyrami tej fali nienawiści. Proszę do mnie nie dzwonić w niedzielę w czasie mojego rodzinnego czasu, ale o tym porozmawiamy na najbliższej wywiadówce.

      20
      21
  21. 26 kwietnia 2019  09:47   tak pytam? (2)   hmm

    Czy burmistrz miasta powinien się utożsamiać z grupą społeczną w tym przypadku ze strajkującymi nauczycielami? Wydaje mi się że powinien być osobą bezstronną.

    92
    28
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 30 kwietnia 2019  16:57   Skrzywdzeni   Anna

      Czyli burmistrz powinien stać za dziećmi, bo to one są skrzywdzone. Frustracja środowiska nauczycielskiego jest tak duża, że aż strach posylać dzieci do szkoły. Za chwilę zaczną się odgrywać na dzieciach za poglądy rodziców. Niech burmistrz Finster przeznaczy te pieniądze na doposażenie szkół, na opłacenie zajęć pozalekcyjnych, tylko niech tych zajęć nie prowadzą skompromitowani belfrzy.

      11
      0
    • 26 kwietnia 2019  15:46   Odpowiadam. Tak burmistrz ...   anonim

      Odpowiadam. Tak burmistrz powinien stac za tymi, ktorych sie krzywdzi.

      6
      32
  22. 26 kwietnia 2019  09:43   Ja muszę tyrać na 3 zmiany ... (5)   julek

    Ja muszę tyrać na 3 zmiany jak wół żeby to bydło miało 2 miesiące płatnych wakacji, ferie i 18godzinny tydzień pracy. O 13 pensji nawet nie wspomnę. Ten kraj to jest jakaś patologia. Jak sie im nie podoba to wynocha ze szkół , niech idą je...ć do fabryki albo marketu czy hurtowni. Tam zobaczą jak trzeba zasuwać na kawałek chleba.

    73
    56
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 kwietnia 2019  16:28   Słyszałem że bydło to ...   Egon Olsen

      Słyszałem że bydło to już dostało swoje 500 , ale nic nie było jeszcze o wakacjach. Może lepiej zatrudnij się jako nauczyciel, będziesz miał wtedy dużo lżej w życiu i więcej czasu na przemyślenie nad kultura swojej wypowiedzi.

      11
      22
    • 26 kwietnia 2019  14:49   Wyksztalcony   Wykształcony

      Podsumowując Pana wypowiedź w okresie nauki trzeba było się uczyć , a nie rzucać w szkole kamieniami:) a jak Panu nie odpowiadają warunki pracy i płacy to może Pan strajkować to Pana prawo:) pozdrawiam nawet tak chamskich i ordynarnych mieszkańców naszego pięknego miasta Chojnice

      16
      23
    • 26 kwietnia 2019  13:19   Uczyć się? I wy myślicie, ...   maciuś

      Uczyć się? I wy myślicie, że jesteście lepiej wykształceni bo pracujecie w szkole? Dobre sobie. Znam wielu ludzi, którzy są lepiej wykształceni od niejednego nauczyciela. Z reguły do szkół pchają się najwięksi nieudacznicy a nie ci, którzy są najlepiej wykształceni.

      26
      15
    • 26 kwietnia 2019  12:29   trzeba si ę było uczyć   mieszkanka

      jesteś nudny z tą wyliczanką.Nic nie stało na przeszkodzie,żebyś też miał tak dobrze Trzeba się było uczyć. Jak się nie chciało nosić teczki- trzeba nosić woreczki. Sam wybrałeś.

      18
      20
    • 26 kwietnia 2019  12:06   Trzeba było się uczyć   anonim

      Trzeba było się uczyć

      21
      17
  23. 26 kwietnia 2019  09:34   Tak pracują po 18/20h ... (3)   Brak słów

    Tak pracują po 18/20h tygodniowo i źle . Niech się zamienia z innymi czemu niee... Ferie wolne ,wakacje wolne ,majówka wolna ,ludzie toc kto ma lepiej ...za robotę się brać a nie najlepiej strajkować i scieme walić .

    75
    44
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  18:24   Podobno według rządu ...   anonim

      Podobno według rządu nauczyciele zarabiają 5 tys.

      12
      0
    • 28 kwietnia 2019  16:22   pokrzywdzona   uziemiacz

      a jak zaczynałaś-eś studia to nauczyciele zarabiali 5tyś, chyba zarobki były znane,trzeba było obrać inny kierunek

      9
      4
    • 26 kwietnia 2019  12:38   Skończ studia , to tylko 5 ...   anonim

      Skończ studia , to tylko 5 lat i zapraszam do szkoły dostaniesz całe 1700 zł.

      16
      24
  24. 26 kwietnia 2019  09:30   w d..... im się ... (1)   Rodzic

    w d..... im się poprzewracało, rozgonić tę całą hałastrę, skoro im pracować się nie chce, jacy oni pokrzywdzeni, na zdjęciach ładnie ubrani i odżywieni, takie to biedaczyska, a że zdeorganizowali życie uczniów to ich obchodzi tyle, co zeszłoroczny śnieg, bo w tym roku go praktycznie nie było

    77
    45
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  15:58   Lasek Miejski czeka na ...   chojniczanin

      Lasek Miejski czeka na sprzątanie Panie Burmistrzu zagonić do prac porządkowych jak mają lenia do nauczania.

      12
      1
  25. 26 kwietnia 2019  09:26   Nauczyciele to byli kiedyś (1)   anonim

    Nauczyciele to byli kiedyś

    72
    28
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  26. 26 kwietnia 2019  09:16   zawsze (4)   rodzic

    można zmienić pracę i po sprawie a tu żenada dzieci i rodzice popierają protestujacych a potem płacz że dzieciak bez klasyfikacji ,matury ,zalozyc kasy fiskalne za korepetycje i bedzie spokój ilu z protestujących w ten sposób dorabia i to jest zgodne z prawem ? bez odprowadzania podatku

    77
    29
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 kwietnia 2019  12:25   Wywalić księży i tych ...   Drago

      Wywalić księży i tych katechetów ze szkół i będą pieniądze dla PRAWDZIWYCH NAUCZYCIELI a nie dla tych, którzy potrafią tylko doić z państwa ! NAUKA RELIGII DO SALEK KATECHETYCZNYCH (tak jak było kiedyś - komu to przeszkadzało ?!)

      14
      23
    • 26 kwietnia 2019  09:40   kto zabrania aby   anty

      skonczyć seminarium i zostać kapłanem wiadomo że nieuk tam nie pójdzie bo po co, odezwały się opozycyjne trole ktorym żal minionych lat

      14
      25
    • 26 kwietnia 2019  09:34   Ksiadz dostaje krocie od Państwa?   Chojniczanin

      No to jakie krocie dostaje Ksiądz od państwa? Może jakieś zestawienie, czy ten wpis jest kolejnym rzucanie słów na wiatr, które mieszkańcy Chojnic lubią pisać w komentarzach...

      11
      24
    • 26 kwietnia 2019  09:25   Kobieta   anonim

      Ksiądz pracuje dużo mniej, dostaje krocie od państwa, kasy fiskalnej brak i nikt się nie czepia. Może tutaj wykazcie się kreatywnością w działaniach.

      15
      25
  27. 26 kwietnia 2019  09:14   hmmm   gch

    Ten strajk zaczyna być nudny.W mojej opinii nauczyciele to jedna z najbardziej konfliktowych grup społecznych-1000 zł podwyżki z dnia na dzień przecież to jest tak idiotyczne że aż śmieszne.Wasz góru Broniarz was wykręcił i zostaliście z ręką w nocniku w oczach wielu rodziców straciliście na wartości za wysługiwane się dziećmi.Dzieci to nie karta przetargowa.

    91
    40