Rodzice podzieleni, grupa przedszkolaków rozwiązana

Grupa 4-5-latków, którym opiekunki w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym "Skrzaty" miały kneblować usta i zamykać maluchy w ciemnym pomieszczeniu, została rozwiązana. Rodzice nie ukrywają rozżalenia.

Według rodziców, to, co wydarzyło się podczas ostatniego zebrania zwołanego przez dyrektor placówki, dla nich wszystkich "było szokiem".   |  fot. screen polsatnews.pl

Wczoraj po raz drugi w telewizji Polsat był news o wydarzeniach w przedszkolu przy ul. Młodzieżowej w Chojnicach. Dyrektorka rozwiązała całą 25 - osobową grupę 4 - latków. Były w niej m.in. dzieci z autyzmem.

Maluchy z dnia na dzień straciły miejsce w przedszkolu. Władze miasta wysłały skargę do Rzecznika Praw Dziecka, ponieważ decyzja o usunięciu dzieci z przedszkola jest niezgodna z prawem.

Więcej w relacji video polsatnews.pl

(red.)

  1. 29 kwietnia 2019  18:10   OOO (2)   anonim

    Pani dyrektor zabrała zabawki i kazała opuścić piaskownicę. Nieładnie pani dyrektor -Właścicielko . Dzieci nie są niczemu winne . Niech pani walczy z rodzicami jeżeli ma pani argumenty? To pani firma i tylko trzeba ją nadzorować ot i wszystko. Nawiasem mówiąc co na to kuratorium?

    10
    5
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  19:24   Kolejny wpis osoby która nie ...   anonim

      Kolejny wpis osoby która nie rozumie,że nikt nie chciał w tej grupie pracować. Cały urząd miasta sterowany przez koleżków nakręca te aferę.

      7
      6
    • 29 kwietnia 2019  19:19   To nie takie proste   Szon

      Pani Dyrektor bardzo chciała, zachować grupę. pewnie z wielu względów byłoby to także dla niej korzystne. Niestety nauczyciele z innych grup kierowani do tej grupy odmawiali w niej pracy. Woleli się zwolnić niż pracować w tej grupie. Pani dyrektor nie miała innej możliwości, bo nie ma do tej grupy obsady kadrowej.

      9
      4
  2. 29 kwietnia 2019  08:46   Ludzie.... Co byście nie ... (2)   Mama ewa

    Ludzie.... Co byście nie pisali to... Przemoc w takich placówkach powinna być karania i kropka. To są małe dzieci i niestety każde potrafi wyprowadzić z równowagi i my dobrze o tym wiemy.... Tylko trzeba sobie jakoś w odpowiedni sposób radzić. Panie w przedszkolu są szkolne i po odpowiednich studiach więc można i trzeba od nich wymagać... DUŻO CIERPLIWOŚCI, ROZSĄDKU, EMPATII I CIEPŁA DO TYCH DZIECI. A jak ktoś tłumaczy że się wypalił to powinien zmienić środowisku i pracę a nie męczyć siebie, dzieci i mścić się na nich. Jak jest za dużo dzieci w grupie to podzielić na mniejsze wtedy łatwiej można grupę uczyć i zajmować się dziećmi.

    22
    5
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  20:39   Absolutnie wszyscy się ...   anonim

      Absolutnie wszyscy się zgadzamy, że przemoc wobec dzieci powinna być karana - tak myślą rodzice, nauczyciele z przedszkola "Skrzaty" i dyrektorka przedszkola. Tu nie ma różnicy zdań.

      3
      1
    • 29 kwietnia 2019  18:19   a kiedy pani dyrektor nie ...   anonim

      a kiedy pani dyrektor nie chce mniejszych grup ,

      5
      1
  3. 28 kwietnia 2019  21:52   PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE!!! (3)   Rodzic dziecka niepełnosprawnego

    Drodzy komentatorzy ,tego co się wydarzyło i dzieje w Przedszkolu Integracyjnym Skrzaty. Oczywiście macie prawo pisać swoją opinię. Pamiętajcie tylko czy macie uzasadnienie i interes w tym co tu piszecie. Bardzo proszę aby nie wypowiadali się rodzice dzieci zdrowych, którzy kpią z niepełnosprawnosci nie mając pojecia z czym zmaga się takie dziecko wraz z rodzicem. Integracja jest dla takiego dziecka kolejnym krokiem w rechabilitacji. Nie oddaje się dzieci takich aby przebywali od tak sobie w przedszkolu,bo rodzicom nie chce się zajmować takim dzieckiem. Po to powstają takie placówki aby wprowadzić dziecko niepełnosprawne w życie społeczne. Rodzic oczekuje najwyższej kompetencji ze strony Dyrekcji aby te wszystkie elementy zapewnić. Po to państwo przeznacza pieniądze dla placówek za takie dzieci, aby umiały one w przyszłosci funkcjonować NAJLEPIEJ JAK TO SIE DA. Jesli ktoś podejmuje się prowadzenia Przedszkola Integracyjnego to musi lub przynajmiej powinien mieć kompetencje w tym kierunku.

    27
    8
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  21:37   Do rodzica   Mm

      Szanowna Pani . Rodzice prowadząc dzieci z deficytami do przedszkola bardzo częste oczekują szybkiego rozwoju intelektualnego, porównując je ze zdrowymi i narasta w nich gniew,niezrozumienie. Szukamy winnych i znajdujemy. Świadoma mama znając potrzeby dzieci autystycznych nie oddałaby ich do tak licznej grupy.Trzeba znać swoje prawa i je egzekwować.

      4
      1
    • 29 kwietnia 2019  19:23   Nikt nie podnosi zarzutów ...   SZ.

      Nikt nie podnosi zarzutów wobec pani dyrektor. Ani, że tolerowała jakieś niewłaściwe zachowania personelu, ani, że wiedziała o jakiejkolwiek przemocy wobec dzieci. To czy w ogóle coś złego dzieciom się stało dowiemy się jak sprawdzą to odpowiednie organy.

      6
      0
    • 29 kwietnia 2019  07:02   I tutaj....   anonim

      I tutaj muszę przyznać rację. Dotyczy to nie tylko oddziałów przedszkolnych, ale również klas integracyjnych w szkołach. Rodzice bardzo chętnie oddają dziecko do takiej grupy, klasy, ponieważ "tam są dwie panie i jest łatwiej". Później kiedy są jakieś problemy winą obarcza się dzieci niepełnosprawne. Podam przykład w pewnej szkole Chojnickiej mama zdrowego dziecka zarzuciła wychowawczyni i rodzicom ze "Moje dziecko przez tych chorych nie idzie z programem do przodu". Pani ta zapomniała że klasy i grupy integracyjne tworzy się właśnie dla dzieci z takimi zaleceniami. Natomiast jeśli rodzic daje dziecko do takiej grupy musi mieć świadomość, że druga pani jest dla dziecka chorego. Chojniczanka

      8
      1
  4. 28 kwietnia 2019  17:24   Pewnie omentarze minusuja ... (2)   anonim

    Pewnie omentarze minusuja osoby zainteresowane uniknieciem odpowiedzialności

    10
    10
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  5. 28 kwietnia 2019  14:36   I może jeszcze kilka faktów ... (6)   Ada

    I może jeszcze kilka faktów dotyczących rozwoju dziecka w wieku 4-5 lat. https://parenting.pl/wymyslony-przyjaciel szczególnie proszę przeczytać pkt 2 o wybujałej wyobraźni dzieci w tym wieku i poniżej podtytuł "kłamstwa dzieci". To wszystko powoduje, że 4 latki niestety nie są zbyt wiarygodne i wiele z tego, co opowiadają może być wymyślone. I nie działają z premedytacją, one po prostu są w normie rozwojowej. Mam wspaniałego 4 latka w domu i wiem, co mówię.

    20
    20
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  20:46   Dzieci powiedziały pewnie ...   anonim

      Dzieci powiedziały pewnie bardzo niewiele, potem rodzice mogli dopowiedzieć sobie resztę, Można bawić się klamerkami, ale zaciskanie klamerek dzieciom na językach za karę, to niewykonalne. Nieufność ma wielkie oczy!

      4
      1
    • 28 kwietnia 2019  20:06   Do anonim i chojniczanin: To, ...   Ada

      Do anonim i chojniczanin: To, co powyżej, to są fakty dotyczące normy rozwojowej każdego zdrowego czterolatka. Potwierdzone przez naukowców. Sama tego nie wymyśliłam, ale znam z autopsji.

      5
      3
    • 28 kwietnia 2019  19:12   Tak te 4 latki, których tyle ...   anonim

      Tak te 4 latki, których tyle było umówiły się że wymyślą historię dotyczącą pań Ustaliły wspólną historię zapamiętały i o tym mówią bo ich wiek ba to pozwala Ludzie puknijcie się w głowy

      6
      3
    • 28 kwietnia 2019  17:42   Ada   Do ada

      Więc jeśli chcesz to pozwalaj na takie traktowanie twojego 4 latka. Ponad 20 4 letnich dzieci nie moze fantazjowac w identyczny sposob więc skonczcie wasze chore wywody !

      4
      5
    • 28 kwietnia 2019  16:00   Do ada   anonim

      Rozumiem, że Pani dziecki jest notorycznym kłamcą?

      11
      7
    • 28 kwietnia 2019  15:46   Dziecko prawdę powie.   chojniczanin

      Dziecko prawdę powie.

      7
      8
  6. 28 kwietnia 2019  13:18   Sprawa dla...   Obywatel

    Temat przedszkola został przedstawiony osobom tworzącym pewien program. Czy podejmą temat czy nie, zobaczymy. Jeżeli w przedszkolu nie dochodziło do uchybień to władze jak i pracownicy nie mają się czego obawiać.

    24
    10
  7. 28 kwietnia 2019  10:06   Nie znam sytuacji natomiast ... (7)   Pika

    Nie znam sytuacji natomiast decyzja o rozwiązaniu klasy/grupy jest niezgodna z prawem. Strzał w kolano jeżeli chodzi o kierownictwo przedszkola. Proponuję aby rodzice złożyli pozew zbiorowy przeciwko tej decyzji. Należy też rozpowszechnić tą sprawę w mediach...

    31
    14
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 1 maja 2019  13:50   Dd   Dd

      Media klamia mówią to co dostają prz3kazane od tych rodziców niedługo najprawdopodobniej będą to odszczekiwac i przepraszać. Na niektórych stanowiskach pracy nie mogą pracować osoby karana np. Za składanie fałszywych zeznań. Pomówienia. Bezpodstawne oczerniania. If you know what im mean...Zobaczycie niedługo sprawa się wyjasni.

      1
      2
    • 1 maja 2019  13:47   Dd   Hahaha

      Jakie prawo na to nie pozwala zwłaszcza prywatnemu przedszkolu ??

      0
      1
    • 29 kwietnia 2019  19:26   A jakie prawo na to nie ...   anonim

      A jakie prawo na to nie pozwala? To prywatne przedszkole. Nie ma obowiązku przedszkolnego.

      3
      1
    • 28 kwietnia 2019  19:24   Kierownictwo przedszkola ma ...   Sędzia

      Kierownictwo przedszkola ma duży problem z obsadą personalną. Jeżeli jest pan zainteresowany etatem proszę spróbować swoich sił jako nauczyciel.Sukces gwarantowany, rodzice docenią zaangażowanie

      9
      2
    • 28 kwietnia 2019  13:20   MEDIA INFORMUJA A NIE WYDAJA ...   anonim

      MEDIA INFORMUJA A NIE WYDAJA WYROKOW JANUSZKU

      6
      5
    • 28 kwietnia 2019  13:13   Od teraz   anonim

      Od teraz

      4
      3
    • 28 kwietnia 2019  12:23   Od kiedy to media są ...   anonim

      Od kiedy to media są wymiarem sprawiedliwości w Polsce :o

      6
      9
  8. 28 kwietnia 2019  09:32   o co tu chodzi? (6)   myśląca

    Wytłumaczcie drodzy rodzice, drogie mamy, bo czegoś tu nie rozumiem. Opowiadacie o strasznych rzeczach, które cytując "MIAŁY się dziać w przedszkolu" - to działy się?! czy miały się dziać?! Same poddajecie w wątpliwość to o czym tak głośno mówicie. Mówicie o rodzicach, o grupie rodziców a ja pytam - gdzie są Ci wszyscy rodzice?! Występują jedynie dwie Panie. Mówicie, że rodzice są oburzeni, że Wy drogie Panie jesteście oburzone a ja pytam - ale na co ?! Przecież Wasze dzieci przeszły horror! (jeśli to co mówicie jest prawdą) Który normalny rodzic chciałby prowadzać do takiego przedszkola swój największy skarb, swoje dziecko...?! I które dziecko chciałoby wracać w miejsce, w którym ten horror przeżyło? I mimo to, jesteście Panie oburzone? Rodzice jesteście oburzeni faktem, że dyrekcja przedszkola rozwiązała grupę? Jesteście rodzice oburzeni bo cytując "nie mają co z dziećmi zrobić". Czyli nie chodzi tu o dobro dziecka tylko o problem, co z tym dzieckiem zrobić? Czyli nie ważne gdzie, ważne żeby gdzieś było tak? Jedno wiem na pewno, sprawa śmierdzi na kilometr

    44
    7
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  09:10   Żadna przedszkolanka nie ...   anonim

      Żadna przedszkolanka nie chciała w tej grupie pracować,z kosmosu miała ja wziąć?

      6
      4
    • 29 kwietnia 2019  08:37   Wszystko się zgadza ale... ...   anonim

      Wszystko się zgadza ale... Dyrekcja nie ma prawa wywalić dzieci z przedszkola i tyle. Powinna porozmawiać z rodzicami i zaproponować inna przedszkolanke i co powinni się wypowiedzieć przecież to ich dzieci

      3
      2
    • 28 kwietnia 2019  11:04   W tym wszystkim nie chodzi o ...   anonim

      W tym wszystkim nie chodzi o przedszkole a o jedną grupę Moja córka chodziła tam wcześniej Miała zajęcia z innymi paniami i byłam bardzo zadowolona że wszystkiego Dzieci tak przeżywały tam bardzo ciężkie chwile a czasem horror ale nikt nie winił całego przedszkola tylko opiekunki tej jednej grupy i Pani dyrektor za jej reakcje a tak na prawdę brak reakcji Nie chciałam przenosić dziecka z dwóch powodów 1. Ufałam że nowe nauczycielki oraz obiecany psycholog wyprowadzi nasze dzieci w dobrym kierunku 2. Po rozmowie z tutejszym psychologiem nie pracującym w przedszkolu powiedział że jeśli zabiorę dziecko to ono pomyśli że to jest jego wina Że moje dziecko źle robiło A nie ono jest winne że takie sytuacje miały miejsce Więc nie osądzaj bo nie masz do tego prawa

      11
      4
    • 28 kwietnia 2019  10:33   Pomyślałaś może, że ...   też rodzic

      Pomyślałaś może, że mogą chcieć, żeby dzieci chodziły do przedszkola i miały tam profesjonalną opiekę a przynajmniej dobrą? Zareagowały na przemoc w przedszkolu, to chyba zgodzisz się, że dobrze. Powinny ufać swoim dzieciom. Zgoda? Przedszkole zawiesza nauczycielki, więc mogły mieć nadzieję na poprawę. Jednak po rozwiązaniu grupy, omijałbym to przedszkole szerokim łukiem. Czy one po tym, teraz chcą wrócić do tego przedszkola? Wątpię! P.S. Co oznacza "?!", to jakaś nowa interpunkcja?

      7
      7
    • 28 kwietnia 2019  09:52   Do hahaha   Myśląca

      Radzę przeczytać jeszcze raz, ale ze zrozumieniem. Ponadto warto sobie przypomnieć co oznacza znak "?". Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

      8
      7
    • 28 kwietnia 2019  09:46   Do myslaca   Hahaha

      Taka myslaca a jedno zdanie zaprzeczasz kolejnym. Z twojej wypowiedzi wynika, że czego by rodzice nie zrobili to i tak było by zle...hahaha. walczą źle, zabierają dzieci źle, nie chcą rozdzielac i karat tym dzieci źle, mówią co wiedzą od dzieci źle, boją się o dzieci źle. Brawo, hejt jest bardzo prosty jest narzędziem słabych

      5
      8
  9. 28 kwietnia 2019  00:32   Jestem rodzicem i jestem ...   anonim

    Jestem rodzicem i jestem zdołowana tym co tu czytam Każdy rodzić niech sobie wyobrazi uczucie gdy jego maleńkie dziecko opowiada takie sytuacje które są tu opisywane Ja bym ręce ucieła każdemu kto skrzywdzi moje dziecko w jakikolwiek sposób A widzę że Chojnice nie chciałam w to wierzyć ale jednak są zasciankowe Jak można komentować w taki sposób rodziców którzy bronią swoich dzieci Postacie się w ich skórze Ja -ha bym oczy wydrapała Wstydzić się powinniście za takie komentarze!!!

    25
    17
  10. 28 kwietnia 2019  00:00   Monitoring (1)   Widzący

    W każdym większym mieście rodzice mogą online patrzeć co robią ich dzieci, jednak to Chojnice więc Pani dyrektor sama ogląda i kasuje nagrania, pogratulować

    27
    7
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  11. 27 kwietnia 2019  23:24   Pazerność na kasę (2)   Obserwator

    Skoro miasto dopłaca 5000 zł na jedno chore dziecko to dlaczego nie było dodatkowej osoby, dwoje chorych dzieci grupa licząca 25 dzieci, bo za najniższą krajową nie było więcej chętnych. Szkoda że 30 dzieci nie liczyła grupa ktoś by zarobił, a powinna grupa dzieci liczyć maksymalnie 20, aż dwie Panie i jedna pomoc. Brawo brawo

    25
    6
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 kwietnia 2019  19:28   Miasto nic nie dopłaca.   anonim

      Miasto nic nie dopłaca. Przedszkole dostaje subwencję oświatową z budżetu państwa. Miasto tylko przekazuje tę kasę.

      3
      0
    • 29 kwietnia 2019  19:28   Miasto nic nie dopłaca.   anonim

      Miasto nic nie dopłaca. Przedszkole dostaje subwencję oświatową z budżetu państwa. Miasto tylko przekazuje tę kasę.

      2
      0
  12. 27 kwietnia 2019  23:11   Zamiatanie pod dywan (1)   Rodzic

    Te negatywne wpisy same synonimy czyżby jedna to osoba Ciekawe czy ma dzieci i czy też zakłada im kamerkę i zamyka w ciemnym pomieszczeniu brudowniku dobrze że żaden maluch nie wpadł na pomysł pobawić się domestosem, już bylo by Za późno

    16
    13
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  13. 27 kwietnia 2019  22:55   Zamiatanie pod dywan...   Polak

    Przez to ze w 2015 roku sprawa nie ujrzała światła dziennego teraz ucierpiały inne dzieci. Pokazuje się tylko troje rodziców bo reszta nie ma odwagi mówić głośno o problemach, w ***** z dziećmi.... idąc ulica i widząc ze komuś dzieje się krzywda większość z was nie zareaguje byle nie mieć problemów i nie biegać po sądach... myślenie prostaków! Bez znaczenia jak sprawa się zakończy, nie ma przyzwolenia na krzywdzenie słabszych i ZAWSZE trzeba głośno o tym mówić!

    20
    7
  14. 27 kwietnia 2019  21:38   Komuś mocno zależało, ... (2)   Wnikliwy

    Komuś mocno zależało, żeby sprawa nabrała rozgłosu. Nie ważne, czy któryś z zarzutów się potwierdzi, czy nie, sprawa "poszła w świat". Pytanie tylko komu zależało na owym rozgłosi, w kogo ten raban miał uderzyć i kto, świadomie czy nie, stał się narzędziem w czyichś rękach ;) Dzieci w grupie było 25, w tv występują dwie panie en face i jeden pan z twarzą ukrytą za poxlemi. Daje to trochę do myślenia, tym bardziej, że sprawę praktycznie od początku prowadzi prokuratura i można było w spokoju czekać na zakończenie dochodzenia.

    23
    11
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  09:33   Do nn   Do nn

      Jak masz cos do "tych ludzi" to podpisz sie z imienia i nazwiska a nie nn, jakos oni nie bali sie przedstawić, moze dlatego ze nie mają sie czego wstydzic i nie mają sobie nic do zarzucenia. Taki mądry nn ? A jak przychodzi co do czego to pozostaje nn ! Żenada

      4
      6
    • 28 kwietnia 2019  06:48   nn   nn

      Czy widzi pani wizerunki tych ludzi skarżących zna pani nazwiska to chyba wszystko w temacie :)

      6
      3
  15. 27 kwietnia 2019  20:32   Do czego to zmierza (4)   Oby tak dalej

    Skoro rodzice nie mają dbac o bezpieczeństwo swoich dzieci to kto ? Jak mozna dziwic sie im ze mówią o tym głośno? Najwyższy czas tak o tym mowic, jak sie skończyly poprzednie sprawy w tym przedszkolu ? Nikt nic nie wiedział i dalej robili co chcieli. Brawo rodzice za adwage !

    18
    8
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  09:15   wściekła   ...

      A kto może być bardziej wiarygodny niż dzieci które mają 4 latka Czy tak ciężko jest zrozumieć nie którym TAKIE MAŁE DZIECI NIE SĄ W STANIE ZAMÓWIĆ SIĘ I UŁOŻYĆ WSPÓLNIE JEDNO ZEZNANIE BY OSKARŻAĆ NAUCZCIELI BO NP ICH NIE LUBIĄ bardzo dobrze że tak się dzieje Już ministrowie się za to biorą Tak jak rodziców wraz z dziećmi wyrzucono na bruk tak mam nadzieję że zrobią to z przedszkolem

      3
      7
    • 28 kwietnia 2019  06:52   dd   bb

      Najpierw trzeba mieć coś więcej niż zeznanie dzieci jeszcze z tego co wyczytałem z autyzmem. Niestety za takie rzucanie oskarżeniami bez uzasadnienia póki sprawa niewyjaśniona a co gorsza jeżeli okaże się nieprawdą grożą większe sankcje niż tym oskarżonym nauczycielką.

      5
      6
    • 27 kwietnia 2019  21:12   Samo zło   Ja

      Rodzice pozwalajacy na krzywdzenie dzieci to samo zło! Wyciszanie i zamiatanie problemów pod dywan jest zapewne łatwiejsze ale niekoniecznie lepsze. O takich rzeczach należy mówić.

      6
      5
    • 27 kwietnia 2019  20:46   Skoro sprawa jest zgłoszona ...   anonim

      Skoro sprawa jest zgłoszona na policję i do prokuratury,to może pozwólmy im działać i wyjaśnić sprawę ? A nie ciągle pokazywać się w telewizji i robić aferę. Dajmy ludziom odpowiednim do wyjaśnienia tego pracować. Taka nagonka to bardzo łatwa sprawa do zrobienia tylko czy ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością ? Rodzice zaślepieni dobrem swojego dziecka, nie przyjmujący nic do swojej wiadomości to też samo zło. A posługiwanie się tandetnymi mediami jest po prostu słabe. To narzędzie prostych ludzi,którzy inaczej nie potrafią walczyć o swoją "prawdę".

      11
      8
  16. 27 kwietnia 2019  19:17   nie (6)   renia

    w salach jest monitoring i jeśli zarzuty się potwierdzą panie powinny ponieś konsekwencję ,ale jeśli to będzie tylko pomówienie to przedszkole powinno wnieść oskarżenie przeciw rodzicom za psucie dobrej opinii i zadać sporej kary pieniężnej na rzecz przedszkola ,moje córki chodziły do tej placówki w zeszłym roku też posiadały orzeczenie i ja bardzo byłam zadowolona uważam że żadne inne przedszkole w Chojnicach nie włożyło by tyle serca i cierpliwość w pomoc i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych co skrzaty będę śledziła jak sprawa się potoczy.

    18
    13
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  10:16   Nagrania zabezpieczyła ...   anonim

      Nagrania zabezpieczyła policja, więc nikt nic nie usunie.

      4
      5
    • 28 kwietnia 2019  02:57   Mela do renia   Mela

      Kobieto w jakim ty swiecie zyjesz Monitoring jest usuwany Moje dziecko w 2015 roku doznalo tam upokorzenia zostslismy za to przeproszeni a nagranie skasowane To najgorsze przedszkole w miescie Unikajcie chroncie dzieci

      10
      5
    • 27 kwietnia 2019  23:32   Moze Pani trafila na te panie ...   Rynka

      Moze Pani trafila na te panie przedszkolanki ktore są z powołania, bo tam na prawde pracują złote osoby, czesto za psi grosz. Grupa integracyjna z dziecmi z autyzmem wymaga pojscia z czasem a nie zastosju lat ‚80 gdzie nawet tego slowa nie znano. Szef placowki musi wiedziec kogo zatrudnia.

      5
      5
    • 27 kwietnia 2019  23:04   Oby tylko monitoring nie ...   Polak

      Oby tylko monitoring nie zniknął jak w 2015 roku...

      12
      2
    • 27 kwietnia 2019  22:17   No na pewno skasowała. ...   anonim

      No na pewno skasowała. Kolejne info wyssane z pupy.

      11
      2
    • 27 kwietnia 2019  22:11   Monitoring   Anonim

      I co z tego ze jest monitoring skoro dyrekcja sie go pozbywa, az strach pomyslec co musialo byc na tym monitoringu skoro zostal natychmiast skasowany

      12
      4
  17. 27 kwietnia 2019  18:17   Gwiazdy TV (6)   Koniec świata

    Nie wiem co w tym dziwnego,że rozwiązała grupę skoro nikt nie chciał w niej pracować. Panie z wywiadu to chyba chcą zostać gwiazdami telewizji coś mi się wydaję. Najgorsze jest to że one wierzą w to co mówią. Świat stanął na głowie. Poczekajcie do wyjaśnienia sprawy,to zobaczycie jako to absurd.

    22
    21
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  17:28   do mama   obserwator

      Z biologii wiem, że mózg z natury jest pofałdowany - i to dobrze. Wyzywasz kogoś, a po polsku kilku linijek napisać nie potrafisz. Jeśli tobie nie odpowiadał personel przedszkola, to w sumie powinnaś się cieszyć, a nie wylewać żale. Inna rzecz, w której masz rację, że dzieci pewnie się nie zmówiły, ale rodzice...

      1
      5
    • 28 kwietnia 2019  09:22   jak to czytam mam wrażenie ...   anonim

      jak to czytam mam wrażenie że to pisze ograniczona osoba Bozia - w encyklopedii sprawdź Co tu się dzieje Może uwagę trzeba wezwać Ciekawe czy przyjdziesz w oczy to powiedzieć wszystkim mamą i całej Polsce że uważasz że znęcanie się nad dziecmi wymyśliły same 4 latki a rodzice dla fanu pojawili się w celebrytów skoro taka okazja się nadarzyła

      6
      1
    • 27 kwietnia 2019  23:00   Kto to jest Bozia?   anonim

      Kto to jest Bozia?

      2
      2
    • 27 kwietnia 2019  22:38   A 4-5cio łatki uwzięły się na przedszkole   Mama

      Pewnie że absurd! Dzieciaki zwołały zebranie , umówiły się co powiedzą swoim rodzicom . Podsuną im pomysł na bycie „ celebrytami” !! Absurdem to można nazwać ten wpis i jego właściciela . Droga „ nauczycielko” tego przedszkola warto mieć chociaż mały mózg , mały , ale zawsze swój . Bardzo jest minprzykro , jeśli bozia mózg dała ale nie pofałdowana !

      8
      8
    • 27 kwietnia 2019  20:37   Jakbyś była myśląca to ...   anonim

      Jakbyś była myśląca to wpadlabys na to,że te zarzuty to absurd. Ale spoko nie każdy lubi myśleć :) I nie wiedziałam że tam pracuje,dzięki za informacje :)

      6
      5
    • 27 kwietnia 2019  20:26   Koniec świata przez takich jak ty   Myśląca

      Dobrze ci sie tam pracuje ? To ok, ale spokojnie w wielu innych miejscach tez dostaniesz najniższą krajową

      4
      6
  18. 27 kwietnia 2019  15:52   Swojego czasu chodziłem do ... (4)   Janusz Dzban

    Swojego czasu chodziłem do przedszkola prowadzonego przez siostry zakonne, za małe przewinienie klęczało się na jednym woreczku z grochem, za większe na dwóch,nie wspomnę o zamykaniu w pomieszczeniu bez okna, które znajdowało się przy kuchni, nie raz siostra potrafiła przylać sznurem z węzełkami, który miała na habicie, to były metody wtedy dopuszczalne, jednak zryły mi beret na tyle, że pamiętam je i będę pamiętał do końca moich dni, choć od tych wydarzeń upłynęło 58 lat. Dlatego też dziś już to wiem, że za każdą przemoc wyrządzoną dziecku należy karać, bo ono jest bezbronne i nie obroni się przed przemocą dorosłych.

    30
    5
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  09:51   Czyli wyrosłeś na ...   anonim

      Czyli wyrosłeś na normalnego człowieka. :) I chodziło mi o "siostrę" zakonną. Kiedyś były inne czasy, nauczyciel targał za uszy, lał po łapach linijką itp i nikt z tego rabanu nie robił. Najgorsza była uwaga do dzienniczka bo rodzice się dowiadywali co się nawywijało. Ja nie mam żadnej traumy ani urazy z tamtego okresu. I żeby nie było, nie popieram przemocy, przemocy wobec dzieci już w ogóle, ale nie jestem zwolennikiem publicznego linczowania przed wyjaśnieniem sprawy.

      2
      4
    • 28 kwietnia 2019  09:46   Tyle nienawiści jest do ...   anonim

      Tyle nienawiści jest do osób które walczą o swoje dzieci szok Każdego z błotem tu zmieszają kto stanie w obronie rodziców

      6
      1
    • 28 kwietnia 2019  06:22   Mylisz się synku, jestem 41 ...   Janusz Dzban

      Mylisz się synku, jestem 41 lat po ślubie, mam dorosłe dzieci a z siostrą i bratem dogadujemy się znakomicie, oby w twojej rodzinie te więzy były tak silne, jak w mojej.

      10
      0
    • 27 kwietnia 2019  21:53   Na pewno z tego powodu ...   anonim

      Na pewno z tego powodu moczysz się co noc i nie założyłeś stałego związku z kobietą, bo siostra cię biła. :D

      4
      10
  19. 27 kwietnia 2019  14:34   Mamy swoje 5 minut. (2)   Nn

    Awantura na całą Polskę,ale co z tego będą miały dzieci. Czy grupa integracyjna powinna liczyć 25 dzieci w tym dwoje z autyzmem. Autyzm to specyficzne zanurzenie wymagające terapii indywidualnej .

    17
    4
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  18:31   Do Ady   Nn

      Prowadzenie małej grupy generuje koszty .W prywtnej placówce liczy się zysk. Teraz poszukuje się zdesperowanych młodych nauczycielek .

      5
      0
    • 28 kwietnia 2019  14:09   Wg mnie dzieci z autyzmem nie ...   Ada

      Wg mnie dzieci z autyzmem nie powinny być w grupie z dziećmi zdrowymi. Powinna być utworzoną grupa 5-6 osobowa dla autystów i osobny plan edukacyjny. Na 2 dzieci 1 pani. Specjalistki od zaburzeń rozwojowych (tak jest np. w przedszkolu specjalnym w Czluchowie) i wtedy te dzieci mają szansę iść do przodu. To przedszkole to dla mnie wzór. Generalnie jestem przeciwnikiem integracji.

      4
      2
  20. 27 kwietnia 2019  14:16   Zaciekawiony (5)   Bardzo dobrze

    Haha najpierw oskarżenia żale A teraz narzekanie. Bardzo dobrze że rozwiazali grupe szkoda tylko że ucierpiały na tym inne dzieci a w zasadzie ich rodzice. Sami sobie odpowiedzieć czy byście tam dzieci prowadzili jeżeli zylibyscie w przekonaniu ze wasze dzieci cierpia. Dla mnie sprawa oczywiste sciema sciema i jeszcze raz sciema. A tym rodzica się płyta zaciela cały czas brna w te boksy, które jestem przekonany okażą się kłamstwem. A teraz wywody że zła dyrekcja że zle zrobiła oj jaka nie dobrą. Wywody spowodowane bo nikt nie chce przyjąć dzieci do innych przedszkol bo nie chce mieć problemów z problematycznymi ludzmi którzy podobna jazdę na cały świat mogą zrobić w nowym miejscu i na cały świat. Polecam jeszcze do bbc iść i może do trwam zaplacicie powiedzą co będziecie chcieli.

    24
    22
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  20:49   PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE !!!   Rodzic mający dziecko niepełnosprawne.

      Szanowny Zaciekawiony, sama nazwa i charakter przedszkola mówią ,że jest to przedszkole dla dzieci z niepełnosprawnościami. To przedszkole gdy zostało przejęte przez nową Dyrekcję miało zachować status przedszkola integracyjnego. Miało być nowocześniejsze z korzyścią dla dzieci niepełnosprawnych. Rodzice dzieci zdrowych powinni mieć świadomość co oznacza integracja dla takich dzieci. Jesli nie mieli to winę ponosi Dyrekcja nie informując takiego rodzica ,dziecka zdrowego. Liczebność oddziałów takze pokazuje niekompetencję Pani Dyrektor. Za dziećmi z autyzmem idą duże pieniądze ,które w całości powinno zaspokajać potrzeby edukacyjne takiego dziecka. Proiszę zadać sobie proste pytanie? Czy odpowiedzialny dyrektor mający swoją firmę ,dobiera sobie takich pracowników, którzy nie mają kompetencji aby sprostać charakterowi prowadzonego biznesu?

      7
      1
    • 28 kwietnia 2019  09:58   po co media Po to by sprawę ...   anonim

      po co media Po to by sprawę nagłośnić Pytasz po co By ktoś ko miał władzę się tym zajął Dlaczego były dzieci dalej prowadzone A dlatego bo nikt do ostatniego zebrania z dyrekcją przedszkola nie miał pretensji do całej placówki a do nauczycielek i pani dyrektor Rodzice żądali wymiany kadry nauczycielskiej Pytasz czy przeprosimy ODPOWIEDŹ BRZMI NIE Dlaczego się spytasz Co ja wierzę w to co moje dziecko mówi A tym bardziej że jest tych dzieci dużo więcej którzy tak samo mówią Powiesz że zamówiły się Wyprzedzeniem jest argument 4 latki niestety tego jeszcze nie potrafią a byś napewno chcial/a to nam wmówić Nie mogę zezwolenia na takie rzeczy Chcesz nas szkalować za co? By ty się z tym nie zgadzasz pewnie bo ciebie to nie spotkało Ja i inni rodzice mówią prawdę nie odczucia tak jak TY

      6
      4
    • 28 kwietnia 2019  07:07   dd   jj

      do Kikas straciły pracę czy są zawieszony hmm ta sprawa jest w toku i z tego co słyszałem w mediach to są odsunięte zawieszone. do dumna mama: zgłosiły sprawę ok rozumiem ale po pierwsze dlaczego nadal tam prowadziły dzieci, po drugie teraz jest płacz i lament ( a co gorsze media buhahaha) co zrobić z dziećmi. Co miała zrobić dyrektor tego przedszkola pozwolić na siebie pluć a w zasadzie na swoje przedszkole ?? jakbym był właścicielem przedszkola i w takiej sytuacji zrobiłbym jeszcze co innego to przedszkole prywatne. A poza tym sprawa w toku. A klamerki to przydały by sie tym ludziom za rozwalanie tego po całym świecie tej ich "GŁOŚNEJ PRAWDY", co im to da?? Dumna mama coś ci wkleje: Prawda – według klasycznej definicji właściwość sądów polegająca na ich zgodności z faktycznym stanem rzeczy, których dotyczą. W potocznym rozumieniu jest to stwierdzenie w formie zdania oznajmiającego, wyrażone o określonym fakcie, TAK JAK MA CZY MIAŁO TO MIEJSCE. Rozumiesz czy strajk nauczycieli miał również miejsce za twoich czasów. Jak prokuratura ogłosi że była to PRAWDA to pisz dalej jak okaże się ściemą to przeproś... bez poważania DUMNA MAMO

      8
      4
    • 27 kwietnia 2019  16:34   Niestety ale nikt nie ...   Kikas

      Niestety ale nikt nie straciłby pracy za nic. Praca z dziećmi w integracyjnej grupie wymaga przede wszystkim cierpliwosci, zdrowego rozsadku i nowoczesnosci. Pokonczonych kursow itp. A jak ktos szuka oszczednosci, zatrudnia za psi grosz,, nie sprawdzając kompletnie nic, bo malo chetnych teraz do pracy to tak to sie konczy. Żal mi pań z tego przedszkola, że nie mogą sobie postrajkować.

      7
      6
    • 27 kwietnia 2019  15:06   To po co taki zaciekawiony ?   Dumna mama

      Nie żale tylko mówienie prawdy głośno! Problematyczni rodzice? Bo nie pozwolili zamykac dzieci w brudowniku ! A w sumie to tobie mogły zakładać klamerki na usta moze teraz siedzialbys cicho !

      9
      11
  21. 27 kwietnia 2019  14:00   Zmtwiona (1)   nn

    Pan z Wydziału Oświaty ma tyle do powiedzenia,a ja pytam? Czy grupa integracyjna powinna liczyć 25 dzieci. W tej placówce prowadzonej przez samorząd grupa liczyła 15 dzieci.Nauczycielki po ukończeniu wielu kursów z dużym doświadczeniem mogły w takiej grupie pracować.

    16
    5
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  20:00   Grupa autystów powinna być ...   Ada

      Grupa autystów powinna być malutka. Tak jak pisałam wcześniej :2 dzieci na jedną panią to max... I po raz kolejny powiem, że taka jest np. w Czluchowie. Można tam dzieci wozić. Chcieli utworzyć dodatkową grupę (ale nie mam inf. czy byli chętni). Za dowoz dzieci do przedszkola specjalnego odpowiada gmina (jeśli takiej placówki w Chojnicach nie będzie gmina ma obowiązek dowieźć dziecko, lub zwrócić koszt dowozu.

      4
      1
  22. 27 kwietnia 2019  13:37   Szczerze to żal mi i dzieci ...   Rttyyy

    Szczerze to żal mi i dzieci i przedszkolanek które pracują z pasją a zostały wrzucone do jednego wora.. Te w prywatnych przedszkolach często za najniższą krajową starają się jak mogą. Są uśmuechnięte, pomocne a te z samorządowego mega roszczeniowe. Najchętniej jakby dziecko przychodzące juz wszystko mialo potrafić. Łącznie z wiązaniem butów. Proponuje wymienić kadrę z tego samorządowego, którym wiecznie mało na te pani od prywaciarza. Bo chyba nie potrafią docenić tego co mają strajkując 3 tygodnie!!!

    27
    14
  23. 27 kwietnia 2019  12:15   Do poniżej, jak będziesz ...   też anonim

    Do poniżej, jak będziesz miał dzieci, to będziesz mądrzej mówić, bo na razie bredzisz.

    9
    15
  24. 27 kwietnia 2019  12:11   Proponuję Rodzicom tych ...   anonim

    Proponuję Rodzicom tych przedszkolaków zorganizować manifę na Starym Rynku w tej sprawie. Zapewne, jak w przypadku śp. Adamowicza i nauczycieli, UM chętnie użyczy nagłośnienie z ChCK.

    20
    18
  25. 27 kwietnia 2019  11:34   Czy dzieci z rozwiązanej ... (3)   chojniczanin

    Czy dzieci z rozwiązanej grupy zasilą inne grupy w przedszkolach prywatnych tworząc nadmiar danych grup wiekowych?

    13
    7
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 kwietnia 2019  10:02   tak na prawdę chodzi tylko o ...   anonim

      tak na prawdę chodzi tylko o dzieci Dla nas rodziców to one są najważniejsze Dla przedszkola nie Widać i czuć Na żadnym zebraniu nie poruszana była kwestia dzieci i ich dobra

      5
      2
    • 27 kwietnia 2019  23:29   W sprawie zamiatania pod dywan...   anonim

      Nie jesteśmy" prostakami" i nic nie zamiatamy pod dywan , gdyż prawdopodobnie nie ma czego zamiatać!!! Dwie panie i pan, który najgłośniej krzyczal, a następnie z ukrywa swoją twarz ,wypowiadają się w swoim imieniu, a nie imieniu reszty rodziców owej , bardzo medialnej już grupy. Sprawą zajmuje się prokuratura , więc pozwólmy jej pracowac!!!Czy w tym medialnym szumie naprawdę chodzi o dobro dzieci ?!!!

      6
      7
    • 27 kwietnia 2019  22:41   A to teraz główny ...   anonim

      A to teraz główny problem???? Dlaczego rodzice, którzy uratowali 25 niewinnych Dziex teraz mają być oblani pomyjami bo mają odwagę wystąpić publicznie? N8kt ***** nie ruszy ale głupio komentować to cała masa. Ciemna masa jak się okazuje!

      6
      6