Pobili i uciekli ze Schroniska (aktualizacja)

Czterech wychowanków uciekło ze Schroniska dla Nieletnich w Chojnicach. Wcześniej jeden z uciekinierów uderzył pracownika schroniska. Wszyscy zostali zatrzymani, a sprawę wyjaśnia Prokuratura Rejonowa.

Śledztwo w sprawie przejęła chojnicka Prokuratura Rejonowa.   |  fot. arch.red.

Do zdarzenia doszło dziś (16.07.) w Schronisku dla Nieletnich. Czterej wychowankowie postanowili opuścić Schronisko. Wcześniej uderzyli jednego z pracowników SdN i uciekli. Szybko wpadli jednak w ręce policji.

Jak udało nam się dowiedzieć uciekinierzy pobili dwie osoby ze Schroniska – wychowawcę oraz strażnika, który w stanie ciężkim walczy o życie. Wychowankowie, którzy chcieli uciec, pochodzą z Polski, a jeden z nich siedzi za próbę zabójstwa.

Przypomnijmy, nie tak dawno w chojnickim SdN strażnicy dopominali się o podwyżkę za ciężką, odpowiedzialną, ale jak widać bardzo niebezpieczną pracę. Bo to właśnie oni spędzają najwięcej czasu w pracy, co nie odzwierciedla się w wypłacie.

Aktualizacja

Znane są kolejne fakty dotyczące ucieczki ze Schroniska dla Nieletnich. Wychowankowie uciekli podczas zajęć w warsztacie. Najpierw uderzyli wychowawce, a później powstrzymującego ich strażnika uderzyli metalowym przedmiotem. Młodzi mieszkańcy północnej Polski (po 16 i 17 lat) mogą odpowiadać jak dorośli. O tym zdecyduje sąd rodzinny. Grozi im nawet zarzut usiłowania zabójstwa.

(red)

Oświadczenie dyrektora SdN

W dniu 16.07.2012 r. o godz. 12.35. w Schronisku dla Nieletnich w Chojnicach doszło do wydarzenia nadzwyczajnego z udziałem czterech nieletnich, którzy w trakcie zajęć zaatakowali nauczyciela zawodu i pracownika ochrony, a następnie wydostali się na zewnątrz Schroniska. O zdarzeniu niezwłocznie poinformowano Komendę Powiatową Policji w Chojnicach, która podjęła pościg za uciekinierami. Wszyscy czterej nieletni zostali ujęci o godz. 13.15 w odległości ok. 1500 m. od Schroniska.

Podczas zajścia poważnych obrażeń głowy doznał pracownik ochrony, który natychmiast został przewieziony do szpitala w Chojnicach, gdzie przeszedł operację. O wypadku poinformowano bliskich poszkodowanego, zapewniając im niezbędną opiekę psychologiczną.

O zdarzeniu poinformowano również Ministerstwo Sprawiedliwości, Okręgowy Zespół Nadzoru Pedagogicznego przy Sądzie Okręgowym w Bydgoszczy, Sąd Rejonowy w Chojnicach, Prokuraturę Rejonową w Chojnicach oraz Prezesa Sądu Okręgowego w Słupsku.

Aktualnie wszelkie czynności w sprawie prowadzone są przez Prokuraturę Rejonową w Chojnicach i wyłącznie ten organ jest uprawniony do udzielania informacji o dalszym toku postępowania.

relacja_video.jpg

fot.1

komentuj.jpg

  1. 18 kwietnia 2013  22:30   też tam byłem (2)   Głogów

    Też tam siedziałem w latach 05/07 było całkiem spoko, pozdro dla grupy 2

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  2. 7 stycznia 2013  11:07   bylem tam>>>   janek wroclaw

    siedzialem w chojnicach w 06/07 i ogolnie powiem wam ze bylo spoko i straznicy i wychowawcy nie sa tacy zli.wiadomo najlepiej na wolnosci proste...pozdro dla grupy 1

    0
    0
  3. 19 lipca 2012  19:39   W najgorszym przypadku za 25 ...   anonim

    W najgorszym przypadku za 25 lat wyjdzie na wolność i zabije następnego niewinnego człowieka!!! oby nie

    0
    0
  4. 19 lipca 2012  14:01   Chłopaki teraz to już jest ...   anonim

    Chłopaki teraz to już jest koniec z Wami tak szybko nie wyjdziecie... tylko zmienicie poprawczak za więzienie....

    0
    0
  5. 18 lipca 2012  17:23   Brak wyobrazni   m.l

    Nie wolno oszczedac w takich placuwkach to nie jest abryka,personel musi byc godziwie wynagradzany .Nie moralne jest wysylanie ludzi na smierc za najnizsza krajowa.Na front panie Dyrektoze za 1600 zl miesecznie.

    0
    0
  6. 18 lipca 2012  16:28   Poczytajcie sobie pierwszy ... (1)   anonim

    Poczytajcie sobie pierwszy artykuł na stronie o tych dzieciach.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  7. 18 lipca 2012  15:26   Zwolnić dyrektora! (1)   mar

    oczywiście, że to wina dyrektora, przecież ci wychowankowie nieustannie myślą o ucieczce,a dyrektor im to umożliwił na czas nie przeciwdziałając zagrożeniom! Przecież czterech to już tłum! Jeśli w schronisku przebywa ok. 50 wychowanków to jest ok. 8% stanu! Na moje to są rażące błędy w zarządzaniu!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  18:06   J.ł.jest srogi dla ...   anonim

      J.ł.jest srogi dla pracowników ,ale przychylny dla bandytów

      0
      0
  8. 18 lipca 2012  15:16   resocjalizacja   anonim

    resocjalizacja polega na tłumieniu agresji a nie jej wzburzaniu,może teraz po tej tragedido wychowawców i straznikow dotrze ze istnieje takie uczucie jak wytrzymałość psychiczna

    0
    0
  9. 18 lipca 2012  12:29   Dyrektora zwolnić!! Nie ...   anonim

    Dyrektora zwolnić!! Nie nadaje sie na to stanowisko!! Niech wraca do szkoły uczyć j.polskiego!!!

    0
    0
  10. 18 lipca 2012  12:00   Piękna prawda !!!!!! (2)   anonim

    No pewnie. Najlepiej niech ci bandyci sami sobie wybierają strażników i wychowawców, zrobić im knajpę (oczywiście z darmową wódą i piwem)i codziennie sprowadzać panienki. Znam wielu pracowników tego zakładu i wiem że gnoje mają za dobrze a jedzenie jakie dostają przerosło moje nerwy. Połowa dzieci w Polsce tak nie jada. Niech tylko ktoś ich poniży lub użyje w ramach rozsądku siły to od razu ląduje na dywaniku u liberalnego Dyrektora. To jest paranoja !!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 4 sierpnia 2012  13:14   do anonima   anonim

      Nie znasz sytuacji więc się nie wypowiadaj.

      0
      0
    • 18 lipca 2012  15:51   akurat ,lądują u ...   anonim

      akurat ,lądują u dyrektora.wychowankowie niczego nie zgłaszają,bo wiedza ze to pogorszy sprawę a byc tam muszą

      0
      0
  11. 18 lipca 2012  11:40   komisja przeprowadza kontrolę (1)   g

    Komisja przeprowadza kontrolę,i nie wykryła narazie żadnych nieprawidłowośći.Oczywście bo nikt przy nich nie będzie bił wychowanków.Gdy tam trafiają,zamiast wyciszyć ich agresję sprawdzają ich wytrzymałość psychiczną,a drzwi zamknięte albo wytrzymają albo nie,a drzwi zamknięte to jest dopiero tortura.Nigdy nie chciałabym sie znależć w takiej sytuacji bo jestem za słaba psychicznie.I proszę nieprównywać schroniska dla nieletnich z Domem Dziecka bo swoboda w tym pierwszym jest mniejsza niż w więzieniu ,poniewaz to są nieletni i podlegają wiekszym zakazom niz dorośli w zakładach karnych natomiast w Domu Dziecka swoboda jest nawet zdecydowanie większa niż nawet w domu rodzinnym.I mogę to powiedzieć z własnej autopsji w domu dziecka przebywałam ,ze schroniskiem miałam do czynienia z innych powodów.

    1
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  13:34   A ja tam byłem   anonim

      A ja tam byłem, miód i wino piłem... Znęcania się nie zauważyłem. Jeśli nie wszystkie szuje, cwaniaki, bandyci (a jest tam takich sporo) otrzymują całusa na dobranoc, to chyba normalne? Większość pensjonariuszy nie miała okazji nauczyć się zasad życia w społeczeństwie, więc trwa tam bez ustanku praca u podstaw. Szacunek dla pracowników. PS. SdN to odpowiednik aresztu śledczego dla dorosłych. Znając nasze pobłażliwe sądy można sobie odpowiedzieć kogo tam kierują. SdN Chojnice prowadzi grupę interwencyjną - osób bardzo niebezpiecznych (uciekinierzy z niej pochodzą - wypowiedź dyrektora "nie mieli kontaktu z pozostałymi").

      0
      0
  12. 18 lipca 2012  11:35   prawda (2)   czarna

    a zadal sobie ktos pytanie dlaczego tak sie stalo dyscyplina dyscyplina ale oni ponizali tych chlopakow byli traktowani okropnie gorzej jak bydlo poprostu nie wytrzymali psychicznie nie usprawiedliwiam ich ale taka jest prawda lecz uwazam ze bardzo zle potraktowli straznika niech sie wezma za ten osrodek bo przez takie trakowanie ich doszlo do takiej trgedi taka jest prawda

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  15:32   bo są wychowawcy i ...   anonim

      bo są wychowawcy i Wychowawcy,to jak w szkole jeden nauczyciel lubi swoją pracę a drugi wykorzystuje swoje stanowisko

      0
      0
    • 18 lipca 2012  12:06   xxxx   anonim

      Dlatego ci "poniżani" przysyłaja wychowawcom kartki z wakacji, a rodzice dziękują za opiekę nad dziecmi. itp.

      0
      0
  13. 18 lipca 2012  11:26   Maja ludzie pomysły, legendy ...   anonim

    Maja ludzie pomysły, legendy w komentarzach dodają lepsze niż dawni bajkopisarze

    0
    0
  14. 18 lipca 2012  11:18   Mariusz   Marek Górski

    haa Mariusz ..... nie dali rady?Lepiej sprawdzic tych co tam pracuja!! KONTROLA DO CHOJNICKIEGO ZAKŁADU!!

    0
    0
  15. 18 lipca 2012  10:12   UWAGA! (2)   ja

    Z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem się, że media by uspokoić Chojniczan podają nieprawdziwe informacje! Prawdopodobnie nie złapano wszystkich uciekinierów ze schroniska! Część z nich może być jeszcze na wolności i stwarzać duże zagrożenie dla mieszkańców! Dlatego proszę wszystkich o wzmożoną ostrożność i przyglądanie się podejrzanym młodocianym, którzy mogą zachowywać się nerwowo!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  13:38   UWAGA!   ja

      Mam informacje ze tzw. źródeł zbliżonych do prokuratury!

      0
      0
    • 18 lipca 2012  12:24   masz złe info...nie ...   m

      masz złe info...nie rozsiewaj plotek...

      0
      0
  16. 17 lipca 2012  22:35   CELA ŚMIERCI DLA TAKICH (1)   gość anonim

    Dla takich powinien być odrazu wyrok śmierci ( życie za życie ) a wychowawcy i strażnicy powinni mieć przyzwolenie na broń i w takich wypadkach użyć jej do obrony własnej .

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  17. 17 lipca 2012  22:18   to nie dieci to bandyci !!!!!!!!!!!!!!   monita

    takich to do wiezienia i prace przymusowe co to znaczy dzieci bandyci jak juz teraz do takiego czynu sie dopuszczaj to co będzie później za dobrze to jest właśnie wychowanie bezstresowe aha no tak rodzic siedz cicho bo ja dziecko żądze małolat ma większe prawa od dziecka no nie spróbuj uderzyć bachora to sprawa w sadzie i kara pieniężna albo odsiadka a z dzieciaka rosnie kryminalista

    0
    0
  18. 17 lipca 2012  17:56   A lekcji polskiego nie było ... (2)   cwks

    A lekcji polskiego nie było w szkole? Może od czasu do czasu kro[ka by się przydała? Tak się składa, że też byłem w tym poprawczaku i widziałem jak dobrze mają ci bandyci. Zamiast się obijać powinni iść na ciężkie roboty i zrobić coś dla państwa, a nie tylko ciągnąc kasę z kieszeni podatników.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  16:03   byłeś w ramach wizytacji ...   anonim

      byłeś w ramach wizytacji rozumiem,bo jeżeli tam przebywałeś to takim samym bandytą byłes jak "ci bandyci.A jeżeli chodzi o język polski to poroponuję zacząć od encyklopedii i sprawdzić jaka jest definicja słowa poprawczak,nastepnie definicję słowa schronisko dla nieletnich,a wnioski z lektury pozwola dostrzec różnicę nawet osobom z małym ilorazem inteligencji

      0
      0
    • 17 lipca 2012  17:57   Oczywiście post jest ...   cwks

      Oczywiście post jest odpowiedzią na ten poniższy.

      0
      0
  19. 17 lipca 2012  17:14   Praktycznie to kłamstwo a częściowo nie !! (7)   Siostra jednego z chłopaka o ośrodka ..

    Praktycznie to kłamstwo, a częściowo nie wiecie co wiem jak tam jest ponieważ jest tam mój brat wy akurat nie wiecie jak to jest bo nikt z waszej rodziny tam nie jest no widzicie raz trafia tak na człowieka a raz innaczej. Uwierz mi człowieku chociaż któryś z was niech mi uwierzy byłam tam i widziałam i wiem jak ich traktują jak tam wygląda i wg nie byliście tam więc g**** wiecie zaprzeproszeniem może co podać wam numer pojeciecie tam ze mną i sie przekonacie tacy mądrzy tylko w gębie jesteście,a jeden napisał że jednego to gołą białą pałą lać, a może tej osobie to zrobić która jest taka aż za mądra nic nie wiecie na ten temat z opisów które są niekórych popieram bo niektórzy mają racje i proszę was nie piście żadnych głupot jak nic na ten temat nie wiecie wg po co to komętować po to by podgórke zrobić to i tak nic nie da to co wiecie zostawcie dla siebie albo plotkujcie sobie między sobą ...

    0
    1
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  11:39   Czterech wychowanków uciekło ze Schroniska dla Nieletnich w Chojnicach. Wcześniej jeden z uciekinier   czarna

      siostra jestem ciocia 1 znich popieram cie nie weidza jak jest prawda tylko pie..... podatki oko za oko prymitywy jest mozliwosc zebysmy sie skontaktowaly?

      0
      0
    • 18 lipca 2012  08:56   Czterech wychowanków uciekło ze Schroniska dla Nieletnich w Chojnicach. Wcześniej jeden z uciekinier   czarna

      zgadzam sie nic nie wiedza i sie wypowiadaja to jest tragedia dla wszystkich

      0
      0
    • 18 lipca 2012  08:08   Siostra, zamiast pisania ...   anonim

      Siostra, zamiast pisania bzdetów nt. młodocianych bandytów, lepiej podszkol się, bo piszesz, jak potłuczona albo naćpana.

      0
      0
    • 17 lipca 2012  18:39   TY "SIOSTRA"   Rezinger

      do szkoły miałaś pod górkę? Brat też za niewinność trafił do poprawczaka? Lepiej weź słownik ortograficzny zanim zaczniesz pisać peany pochwalne na cześć młodocianych bandytów!

      0
      0
    • 17 lipca 2012  18:08   za friko tam nie trafił, ...   anonim

      za friko tam nie trafił, grzeczne dzieci przebywają z reguły w innym miejscu.

      0
      0
    • 17 lipca 2012  17:36   A właśnie że wiem   Marina

      A właśnie że wiem jak ich tam traktują, jak dla mnie za dobrze tam mają, dużo lepiej niż dzieci w domach dziecka. I na pewno traktują ich należycie, a powinni dostawać wpiernicz dzień i noc.

      0
      0
    • 17 lipca 2012  17:25   i jeszcze raz to samo   Prostownik

      Brat chyba w nagrodę tam nie trafił. Skoro popełnił przestępstwo to powinien zostać "naprostowany". Jeśli ma wszystko jak na wczasach i prawie nic nie musi, bo zmusić go nie można, to raczej niczego się nie nauczy. No może jak następnym razem nie dać się złapać....

      0
      0
  20. 17 lipca 2012  17:09   Żadne z nich dzieci   tak jest w RP

    Jak ktoś potrafi skatować człowieka to nie jest człowiekiem, a tym bardziej dzieckiem. Za takie coś cała czwórka powinna dostać czapę. Musi się zmienić prawo, bo takich zachowań jest coraz więcej. Jeśli dodamy do tego brak resocjalizacji oraz wszelkie wygody dla podopiecznych takich placówek to tylko się pakować i wyjechać jak najdalej stąd. Powinno być tak: Na śniadanie : wpier***. Przed obiadem na apetyt też i pod wieczór, żeby się lepiej spało. Do tego ciężka praca w kajdanach i pod okiem uzbrojonych strażników. Myślę, że spadłaby ilość przestępstw. No i oczywiście kolejny plus mniej kasy z naszych podatków szło by na luksusowe życie skazanych w RP.

    0
    0
  21. 17 lipca 2012  13:55   Skandal! (2)   anonim

    "kopnięciem wyważyli drzwi". Panie dyrektorze, co wy tam macie za delikatne drzwi? zwracam też uwagę na bramę główną, którą po wygodnych , jakby do tego zrobionych stopniach, masowo, we czterech, bardzo łatwo przejść! jak pan zabezpiecza nas, mieszkańców przed bandytami! skandal! Do dymisji!Pan nie jest w stanie zagwarantować, że podobny przypadek się nie zdarzy!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 17 lipca 2012  15:41   w tvn mówił ,że ...   anonim

      w tvn mówił ,że kopnięciem wyważyli drzwi

      0
      0
    • 17 lipca 2012  14:38   Do Anonim   Miro

      Tam nie ma mowy o żadnych drzwiach,więc po co ten komentarz, nie uciekli także bramą, nie bronię Pana Łupaczewskiego, ale jak nie wiesz jak było to po co tak pisać.

      0
      0
  22. 17 lipca 2012  13:27   Dymisja natychmiast!   mar

    jak można być łagodnym dla bandytów ! Dyrektor jest winny tej napaści, Dymisja natychmiast!

    0
    0
  23. 17 lipca 2012  10:34   Dziwny ten dyrektor ... (3)   anonim

    Dziwny ten dyrektor Łupaczewski..Służbista straszny..Na pytania dziennikarzy odpowiada paragrafami i zarządzeniami..Zamiast krótko i zwiężle..

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 17 lipca 2012  19:40   Zgadzam się z tą opinią   anonim

      Zgadzam się z tą opinią

      0
      0
    • 17 lipca 2012  14:49   Zgadzam się z Jarkiem   Mario

      Zgadzam się z Jarkiem, ale nie tylko dla pracowników taki jest, raczej dla większości

      0
      0
    • 17 lipca 2012  10:47   Zawsze był sztywniakiem ...   Jarek

      Zawsze był sztywniakiem niesamowicie liberalnym "tatusiem" dla bandytów. Dla pracowników zaś jest jak cesarz dla pospólstwa.

      0
      0
  24. 17 lipca 2012  10:13   "O wypadku poinformowano bliskich poszkodowanego"   anonim

    oni to nazywają wypadkiem???

    0
    0
  25. 17 lipca 2012  07:56   jaga (1)   anonim

    Ale jesteś cwany ~aresztant~ ciekawe co byś zrobił gdyby to przed tobą stanął taki młokos z metalowym prętem w dłoni! Pewnie dał byś mu radę co?!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  26. 17 lipca 2012  05:35   domagali się podwyżki ? a ... (4)   aresztant

    domagali się podwyżki ? a za co ? coś słaba ta ochrona jest nie mówiąc o wychowawcy żeby nie dać rady takim młokosom

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 17 lipca 2012  14:41   do Aresztant   Mirka

      po pierwsze to nie są ochroniarze tylko strażnicy po drugie nic nie mógł zrobić jak dostał w glowe i stracił przytomność, więc jeśli nie wiesz jak było to po co tak piszesz

      0
      0
    • 17 lipca 2012  07:35   wychowawcy g**no mogą im zrobić   cwaniak

      nawet w samoobronie muszą uważać, żeby tym odpadkom społecznym czasem kuku nie zrobić, dlatego gówniarstwo sobie tak pozwala!

      0
      0
    • 17 lipca 2012  07:13   sam jeden spróbuj ...   anonim

      sam jeden spróbuj powstrzymać czterech gnojów z metalowymi przedmiotami w rękach, to może zmienisz zdanie o tym ochroniarzu

      0
      0
    • 17 lipca 2012  06:22   cwaniak w necie jestes, ...   anonim

      cwaniak w necie jestes, jakbys dostał rurką w łeb inaczej byś spiewał.

      0
      0
  27. 17 lipca 2012  05:32   pobili tam chyba koordynatora ... (4)   anonim

    pobili tam chyba koordynatora boksu pana P ? oj bida ten andrzejek

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 17 lutego 2014  12:58   Nie pobili Andrzejka Platy ...   Skiba

      Nie pobili Andrzejka Platy tylko Ryśka z Warsztatów

      0
      0
    • 19 lipca 2012  11:52   Co ci do tego   Oleńka

      Znam ludzi którzy w ogóle nie ćwiczą tylko ciężko pracują i też tak wyglądają, a poza tym co ci do tego jak oni wyglądają. Powinni dać strażnikom pały i codziennie lać tych niedorozwojów z całej siły.

      0
      0
    • 18 lipca 2012  15:47   a widzieliście tych strazników i wychowawców?   anonim

      większosc tam wygląda jakby całe zycie spędzała na siłowni.Są tak przerośnięci ze człowiek się zastanawia czy cwicząć nawet w kazdym wolnym czasie mozna uzyskac taki efekt bez samymi ćwiczeniami

      0
      0
    • 17 lipca 2012  14:46   Nie   Marcin

      Nie wiem skąd masz takie wiadomości wyssane z palca, bo to bzdura

      0
      0
  28. 17 lipca 2012  00:14   Bandyci żyją lepiej niż wielu ludzi (1)   DD

    Z tego co wiem Dyrektor SdN jest bardzo liberalny w stosunku do tych bandytów.Oczywiście to jest polityka ministerstwa, ale ma w chojnickim Sdn wielu popleczników. Liberalizm w stosunku do bandytów jest przyczyną tego zła. Oni lepiej jedzą niż dzieci w szkołach. Za niewinność nikt tam nie siedzi i dokąd przestępcy są lepiej traktowani niż część uczciwego społeczeństwa to takie przypadki będą miały miejsce. Dużo zdrowia dla poszkodowanych.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 17 lipca 2012  08:26   Tu się zgodzę, że sprawiedliwości nie widać.   anonim

      Daleko szukać nie musimy, śmiertelne pobicie na oś. kolejarza, wyrok w zawieszeniu, posiadanie kilograma narkotyków i kradzież samochodów, wolny po kilku dniach, dziewczyna bez prawka wjeżdża w budynek stacji benzynowej, a jak przyjeżdża policja to zamienia się ona w pewnego pana, który wielu ludzi oszukał a sprawiedliwość go nie dosięgła. Takie przykłady zna młodzież i na pewno nie zniechęca ich to do łamania prawa.

      0
      0
  29. 16 lipca 2012  22:31   A gdzie miał strażnik ... (3)   anonim

    A gdzie miał strażnik broń??!!! Dlaczego jej nie użył??!!!!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 17 lipca 2012  15:20   brak wiedzy   anonim

      strażnik nie może mieć broni - takie mamy prawo

      0
      0
    • 17 lipca 2012  14:44   nie mają broni   Max

      nie posiadają żadnej broni, a poza tym muszą uważać nawet w samoobronie żeby nic im nie zrobić takie mamy popierd... prawo

      0
      0
    • 16 lipca 2012  22:37   xxxx   anonim

      W placówkach dla nieletnich strażnicy nie mają broni

      0
      0
  30. 16 lipca 2012  21:19   To efekt oszczędzania   anonim

    To efekt oszczędności za cenę ludzkiego życia ktoś powinien się zastanowić ...

    0
    0
  31. 16 lipca 2012  21:09   Kto został poszkodowany?   anonim

    Straszne! Tych recydywistów za jaja i...

    0
    0
  32. 16 lipca 2012  21:02   Weż sie człowieku podrap po ... (1)   KAT

    Weż sie człowieku podrap po głowie i to mocno jak mają po 16,17 lat to nie są dzieci dobrze wiedzą co robią to są bandyci najgorsi z najgorszych.KARA ŚMIERCI!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  33. 16 lipca 2012  20:52   TYLKO ICH OBRAŻACIE!!!!!! TO ... (5)   ;(

    TYLKO ICH OBRAŻACIE!!!!!! TO ICH WINA, ZE TACY SĄ???? CZY MOŻE ICH RODZICÓW, ŻE ICH W D.... MIELI??? BRAK ZAINTERESOWANIA CHŁOPAKAMI?? KTÓRYCH ULICA WYCHOWAŁA... DZIWICIE SIĘ??? PROSZĘ WAS NIE OCENIAJCIE PO OKŁADCE... LUB TO CO USŁYSZYCIE... NASZE CHOJNICKIE SCHRONISKO DLA NIELETNICH NIE JEST BEZ WINY.. JAK OPIEKUNOWIE ICH TRAKTUJĄ... GORZEJ CZASEM NIŻ ZWIERZĘTA... ONI BEZ WINY NIE SĄ BO ZA NIC TAM NIE SIEDZĄ ALE WYLUZUJCIE..

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  13:19   xxxx   anonim

      Za co sa poinformowała "Gazeta Pomorska"

      0
      0
    • 18 lipca 2012  12:37   A ty skąd wiesz za co ...   anonim

      A ty skąd wiesz za co siedzą?? Pracujesz tam i poufne dane wyciągasz czy jak??

      0
      0
    • 17 lipca 2012  17:03   Cała prawda ..   Marta

      Moim zdaniem to prawda wiem to, bo mój brat tam jest nawet jeszcze nie wiem, ale jeden z nich chyba to był i ja też tam byłam na odwiedzinach u niego i wszystko widzałam i wiem ..

      0
      0
    • 17 lipca 2012  15:22   ???   ..

      każdy ma wybór a jak tak się dzieje to trzeba surowiej karac a nie liberalizm głosić

      0
      0
    • 16 lipca 2012  21:27   xxxx   anonim

      Nie siedzą za nic, akurat ci za bardzo poważne przestępstwa (np. próba zabójstwa). Posługujesz się streotypami: dobrzy skrzywdzeni chłopcy- źli strażnicy- chyba oglądałeś amerykanskie filmy. W schronisku są traktowani dobrze- wiem to. Pracują tam ludzie, którzy często sa chwaleni za swoją pracę- dziękuja im rodzice wychowanków, byli wychowankowie utrzymują kontakt z wychowacami, pracownicy pomagaja im znaleźć pracę itp. Żal tylko straznika- bardzo spokojnego, dobrego człowieka, który wykonywał swoją prace

      0
      0
  34. 16 lipca 2012  20:34   ``   anonim

    kodeks Hamburabiego wart przypomnienia ... srogo ukarać za bandyctwo, niech się nie pleni, inaczej wszyscy będziemy się bać

    0
    0
  35. 16 lipca 2012  19:47   tylko lać (3)   PZPR

    przez kolano smarkaczy i lać białą pałą 60-tką,jak za dawnych lat

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 lipca 2012  09:30   Do "M"   anonim

      Uważaj z tym straszeniem, bo możesz długo żałować głąbie!

      0
      0
    • 17 lipca 2012  17:04   cie chyba ..   M...

      ty ***** cie lać białą pałą co niech cie tylko znajde ..

      0
      0
    • 17 lipca 2012  14:45   zgadzam się   Marzena

      ZGADZAM SIĘ

      0
      0
  36. 16 lipca 2012  19:44   syf   M.T

    Widze ze nie wiesz o czym mówisz ,pisząc ,,szkoda chłopaków,,te gnoje to banda zdemoralizowanych wszaży ,których jedynym celem jest ,ukraść pobić ,zastraszyc ,żeby zaistnieć na osiedlu .mają po 12-14 lat , a na swoim koncie czyny ,które przekraczają ludzkie pojęcie -znęcanie ,pobicia albo zabujstwa dla paczki fajek .Mają pełen sztab ludzi do dyspozycji aby pomóc sobie ,psychologow ,wychowawców i innych ,którzy naprawde pracuja tam z poświęceniem .Niestety ta hołota nie docenia tego ,więc powinni być karani jako dorośli i w pierdlu zobaczą jak na celi Kudłaty dobiera sie do ***** młodemu .Szkoda ,to mi jest wychowawcy i straznika oni mają rodziny ,bliskich którzy teraz potrzebuja wsparcia i pomocy w postaci dobrego słowa .Wierze że będzie wszystko dobrze i szybko wrócą do zdrowia.Pozdrawiam

    0
    0
  37. 16 lipca 2012  19:17   Szkoda (1)   F.P

    Szkoda Chłopaków ;(

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  38. 16 lipca 2012  18:07   Takich to tylko na jakieś ...   zaq

    Takich to tylko na jakieś ciężkie roboty wysłać, żeby zarabiali na swoje utrzymanie, a nie żyją na koszt podatników, a z tego co wiem, to w chojnickim poprawczaku są dość dobre warunki, pewnie lepsze, niż te jełopy miały w domu.

    0
    0