Pat na „Metalowcu”

19 sierpnia w sali ChDK odbyło się spotkanie konsultacyjne, na które działkowców ROD „Metalowiec” zaprosiły władze miasta. Z tej możliwości skorzystało 349 z 414 osób użytkujących działki ogródkowe przy szosie do Charzyków.

Burmistrz Arseniusz Finster podczas czwartkowego spotkania z działkowcami .   |  fot. m.n.

Reprezentowane były przez burmistrza Arseniusza Finstera i dyrektora Wydziału Gospodarowania Przestrzenią Jacka Marczewskiego. Z zaproszenia skorzystało 349 z 414 działkowców. Spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia przez burmistrza raportu z dotychczasowych działań. Zaznaczył, że będzie wnioskował o podjęcie przez Radę Miejską decyzji o wszczęciu procedury likwidacyjnej, jeśli poprze ją co najmniej 85% członków ROD „Metalowiec”. Jeśli wynik będzie zbliżony do remisu, odstąpi od tego. Przedstawił i uzasadnił dokonane wyceny działek przez rzeczoznawcę. Zapewnił, że całość pozyskanych z tego źródła środków wróci do „Metalowca”, jako inwestycje. Jedną z nich, budowę sieci kanalizacji sanitarnej, wycenił na 6–7 mln złotych. Wyjaśnił, dlaczego nie jest możliwy wykup działek na raty. Dodał jednak, że dla niewielkiej grupy osób o niskich dochodach jest możliwa dalsza dzierżawa działek od miasta. Aby zachęcić do pozytywnej decyzji obecnych na spotkaniu działkowców, opowiedział o losach odziedziczonej działki: „Byłem kiedyś głupi, bo sprzedałem ją za 13 zł za 1 m2. Dziś byłaby warta 110 zł za metr.”

Dyrektor Jacek Marczewski przedstawił procedurę sporządzania planu miejscowego, co będzie zawierał. Odpowiedział także na jedno z pierwszych pytań, które dotyczyło wysokości opłat legalizacyjnych za każdy rodzaj obiektów budowlanych, podając konkretne kwoty uzyskane u PINB. Burmistrz w tym miejscu dodał, że warunkiem koniecznym tej legalizacji, jest uchwalenie planu miejscowego. Dyskusja rozpoczęła się od złożenia wniosku o powołanie komisji skrutacyjnej spośród działkowców, która miała oddane głosy policzyć od razu w ChDK-u, a nie, jak wcześniej zapowiadał burmistrz – następnego dnia w ratuszu. Zostało to zaakceptowane. Argumenty przedstawione przez Arseniusza Finstera nie przekonały wymaganej większości działkowców. Likwidację poparło 214, przeciw było 123, głosu nie oddało 12. Zakładając, że wszyscy nieobecni i niezdecydowani zagłosują wkrótce „za”, to ich odsetek będzie wynosił jedynie 70,3%.

Aktualizacja 20.08.

Na dzisiejszej konferencji prasowej burmistrz Arseniusz Finster podsumował wczorajsze spotkanie z działkowcami z ROD „Metalowiec”. Poinformował, że do grupy, która była nieobecna, zostanie wysłany list wraz z kartą do głosowania. Wypełnioną należy dostarczyć do ratusza. W związku z tym, że zgłaszają się do burmistrza osoby twierdzące, że zmieniły zdanie, pomyliły się przy wypełnianiu karty bądź zapomniały podpisać się na karcie, będzie można złożyć w UM stosowne oświadczenie i ewentualnie zmienić poprzednie stanowisko. „Niestety, nie otrzymałem takiego poparcia, jakiego się spodziewałem. (…) Cena 50 zł za metr minus upust plus VAT, jest naprawdę dobrą ceną. W wolnym przetargu te działki bez problemu pójdą za 100 zł/m2.” – stwierdził burmistrz. Zamierza rozmawiać i „pracować” nad grupą działkowców, która aktualnie jest przeciw likwidacji. Podjęcie decyzji przez Radę Miejską zostało przełożone na sesję, która ma odbyć się w połowie września. Wtedy ma być znane stanowisko wszystkich działkowców z „Metalowca”.

(red)

fotoreportaz.jpg

  1. 28 września 2010  19:47   Domki z Metalowca ...   działkowiec

    Domki z Metalowca wyglądają jak psie budy w porównaniu do Zacisza w Charzykowach ,tam PzD w Gdańsku nie robi problemów w związku z przekształceniem działek ,wszystko robione jest bez rozgłosu ,czyżby okazało się że są równi i równiejsi ,a może działkowcy z Metalowca nie są taką elitą jak działkowcy z Zacisza czyżby powiedzenie się sprawdzało co wolno wojewodzie to nie tobie smr....e.

    0
    0
  2. 5 września 2010  20:33   racja panie mieszkaniec!!!!!!!!   bywalec metalowca

    zgadzam sie z panem mieszkancem na metalowcu jest juz osiedle mieszkaniowe i dzialki powinny byc przeksztalcone na bodowlane!!!a tych kturych nie stac na wykup(wiekszasci)moga wziasc wieczysta dzierzawe.

    0
    0
  3. 3 września 2010  09:10   panie dzialkowiec!!!!!!!!!!!! (1)   mieszkaniec

    dzialki metalowiec nie osukujmy sie taly sie juz osiedlem mieszkaniowym wiec czemu ludzie stwarzaja problemy jesli chodzi o przeksztalcenie???

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  4. 2 września 2010  19:00   panie mieszkaniec !!!!!!!! (1)   działkoeiec

    Mieszkanicy Metalowca powini dostać odszkodowanie od pana burmistrza ponieważ zostali zameldowani. A działki otrzymać w prezecie za to że ktoś odważył powiadomić o istniejącym prawie, a szczegulnie budowlanym.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 1 października 2012  08:28   straszne!   chojniczanka

      Ile dostalo miesczkania "w prezencie", za zlotowke,nie musialo jak moi rodzice z 4 dziecmi rypac na kredyty by miec 52 m. "mieszkanie ?Boze,dajcie ludziom zyc! Zamiast sie cieszyc ,ze my Polacy potrafimy z ziarnka piasku zrobic (czesto potem i lzami)perle by nasze polskie dzieci mialy gdzie mieszkac,to z zawisci potopiliby sie w lyzce wody .Co sie zrobilo z tego polskiego narodu?60 lat temu oddaliby za siebie zycie. Za pieniadze ksiadz sie modli,za pieniadze lud sie podli-mawiala moja babcia.Gdzie jest dzis ludzkosc,wspolczucie?Dzis miara jest tylko KASA!Az wstyd czasem sie przyznac ze sie jest Polakiem.

      0
      0
  5. 2 września 2010  17:38   panie dzialkowiec!!!!!!!!!!   mieszkaniec

    burmistrz chce dobrze bo metalowiec powinnien byc przeksztalcony i tak bedzie i bardzo dobrze!!!!

    0
    0
  6. 28 sierpnia 2010  13:07   panie Burmistrzu !!!!!!!!!! (2)   Działkoeiec

    Kolejne wpisy świadczą otym ze pan Burmistrz popiera Bezprawie Budowlane bo robi wrzystko aby ochronić osoby buduące wbrew zaszada i przepisom budowlanym, a na Metalowcu jes szczegulne Bezprawie i szerzy się na inne ogrody.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 sierpnia 2010  14:23   Myślicie że bezprawie jest ...   działkowiec

      Myślicie że bezprawie jest tylko na metalowcu ,niech zaczną posłowie od swoich wielkich domów wybudowanych w Warszawie i innych większych miastach,,oczywiście polak ma klapki na oczach i widzi tylko to co chce widzieć.Żenada.

      0
      0
    • 28 sierpnia 2010  16:33   ejj działkowcu skoro ...   Stefan Baczyński

      ejj działkowcu skoro piszesz, że owo bezprawie szerzy się na inne ogrody, to wnioskuje, że tam tez posiadasz działkę - zajmij się więc sprawami swojego ogrodu-przyszłego osiedla

      0
      0
  7. 25 sierpnia 2010  10:30   W celu realizacji założeń ... (1)   kumaty

    W celu realizacji założeń strategicznych prawo pozwala na przeznaczenie na ten cel również terenów prywatnych.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 sierpnia 2010  10:45   Uważasz że byłbyś ...   działkowiec

      Uważasz że byłbyś potraktowany na równo jako działkowiec w PZD ,dzierżawiąc ziemie,niż właściciel prywatny ziemi.Nic dodać nic ując.

      0
      0
  8. 25 sierpnia 2010  10:24   W tych miastach zabrano teren ...   działkowiec

    W tych miastach zabrano teren działek i przeznaczono go na bardzo ważne cele strategiczne związane z rozwojem tych miast,a w niektórych przypadkach miało to znaczenie krajowe.W naszym wypadku takie wymogi nie wchodzą w rachubę.Tu tylko chodzi o piękny teren,na którym można zarobić w przyszłości duże pieniądze.

    0
    0
  9. 25 sierpnia 2010  09:51   Czy wy myślicie że ...   działkowiec

    Czy wy myślicie że dzierżawa którą mamy na 99 lat ,to jest wszystko ,to dlaczego w dużych miastach działkowcy tacy jak my mają zabierane działki ,działkowcy dostają pozwolenie na budowę altan od PZD ,a potem się okazuje że tam pójdzie droga ,autostrada itp.Nikt się go nie pyta dostaje list o opuszczeniu działki i koniec,MY też mamy na 99 lat ,dzisiaj ...niedługo przyjdzie nowa władza,i aby nie okazało się że potrzebuje ziemię na jakąś inwestycję ,Nikt się nas nie zapyta o zdanie ,Proszę zobaczyć co się dzieje w Gdansku ,Poznaniu pozbawiają działkowców z działek i żadna wieczysta dzierżawa nas nie uchroni,dzisiaj działkę masz jutro możesz jej nie mieć .

    0
    1
  10. 25 sierpnia 2010  08:02   do wpisu o godz. 07:09   płacący uczciwie

    Jeśli to jest prawdą co napisałeś,to bardzo żle świadczy o Burmistrzu jako urzędniku państwowym!!!!

    0
    0
  11. 25 sierpnia 2010  07:10   Panie Burmistrzu,doceniam ...   działkowiec

    Panie Burmistrzu,doceniam pana wielki wkład pracy w rozwój naszego pięknego miasta,ale zamiary trzeba liczyć na siły.Może inwestycje trzeba planować z mniejszym rozmachem np.w parku wystarczyło zaplanować jedno oczko wodne,nie budować w nim sceny i wszystkich związanych z nią innych inwestycji,bo przecież mamy we fosie takie miejsce/pięknie wkomponowane w naturalne warunki/,po co modernizacja baszty na galerię dla p.Trzebiatowskiego,skoro w przyszłości ma być budowany Dom Kultury.Takich przykładów można dawać więcej. Mówi pan,że rozumie trudną sytuację finansową działkowiczów,ale w pana ustach to tylko puste frazesy!!!

    0
    0
  12. 25 sierpnia 2010  07:09   ... (1)   ...

    A propos opłaty legalizacyjnej za budynek mieszkalny w kwocie 50 tyś. zł. Pan Burmistrz powiedział na zebraniu, że wie, jak zrobić, aby zejść do 25 tyś. Ale powie o tym tylko zainteresowanym...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  13. 25 sierpnia 2010  06:34   Trzeba również powiedzieć ... (2)   Przeciwny ze stojącą wodą w piwnicy

    Trzeba również powiedzieć w końcu,że ten teren absolutnie nie nadaje się na budowę.Mogą to potwierdzić działkowcy,którzy mają altanki z piwnicą,gdzie nieustannie borykają się ze stojącą wodą.W czasie ulewy ziemia spływa,co widać bardzo dokładnie na drogach dojazdowych.Może w tej sprawie wypowiedzą się niezależni fachowcy!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 sierpnia 2010  09:54   Mam altankę z piwnica ,wody ...   działkowiec

      Mam altankę z piwnica ,wody w niej nie mam ,załóż drenaż wkoło altany i po sprawie.

      0
      0
    • 25 sierpnia 2010  08:25   Na co czekasz chłopie, ...   Ssący wąż

      Na co czekasz chłopie, pompuj wodę, pompuj nie czekaj na burmistrza, on ci jej nie wypompuje

      0
      0
  14. 24 sierpnia 2010  22:35   Refleksja. (1)   rom.

    Nie mam działki na Metalowcu i nie jestem osobiście zainteresowany tematem.Ciekawi mnie natomiast czy działkowcy uzyskali wyczerpujące informacje co ich czeka po przekształceniu w osiedle mieszkaniowe? Czy wiedzą Państwo że pierwsze co będzie to nowe pomiary geodezyjne,bo do każdego miejsca w osiedlu mieszkaniowym musi !!!dojechać w razie potrzeby Straż Pożarna.Z tego co wiem w tej chwili uliczki są zbyt wąskie,tak więc z tych 300 m2 trzeba będzie oddać jeszcze coś na komunikację.To tylko jeden temat,a prawdopodobnie będzie ich więcej.Nie chodzi mi tu o jątrzenie ,ale trzeba powiedzieć wszystko.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 sierpnia 2010  09:32   Działkowcy są bardziej ...   działkowiec

      Działkowcy są bardziej uświadomieni niż pani myśli w końcu ta sprawa tylko ich dotyczy ,

      0
      0
  15. 24 sierpnia 2010  20:38   Jakby pani Jadwiga ...   sympatyk

    Jakby pani Jadwiga startowała na radna to ma Pani mój głos.

    0
    0
  16. 24 sierpnia 2010  20:16   Mądrość Pani Jadwigi jest ...   anonim

    Mądrość Pani Jadwigi jest porażająca, jak widać zna sie na wszystkim, po prostu fenomen wiedzy.

    0
    0
  17. 24 sierpnia 2010  17:46   Legalizacja 50.00 tys wynosi ...   anonim

    Legalizacja 50.00 tys wynosi za budynek mieszkalny pani Jadwigo więc dotyczy tylko garstki działkowców.

    0
    0
  18. 24 sierpnia 2010  17:07   Pani Jadwigo Zagozdo ,o ile ... (1)   działkowiec

    Pani Jadwigo Zagozdo ,o ile mi wiadomo to działkowcem pani nie jest,jeśli się nie mylę to posiada pani firmę handlującymi nieruchomościami .Czyżby biura nieruchomości już zacierały ręce.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  19. 24 sierpnia 2010  14:23   Skąd wziąć kasę na to, o ...   anonim

    Skąd wziąć kasę na to, o czym napisała p. Jadwiga, tzn, że jak dostalem działkę z Mostostalu 30 lat temu, zainwestowałem w nią, i teraz mam znowu placić? za co, komu? Jak Mostostal wynegocjował warunki? ze ja teraz za swoje musze placić, nie podoba mui sie to

    0
    0
  20. 24 sierpnia 2010  13:46   Warto też pani Jadwigo, ...   anonim

    Warto też pani Jadwigo, wspomnieć temu towarzystwu na Metalowcu, że po rozpoczęciu przez miasto inwestycji w tym miejscu,otrzymają do zapłaty opłatę adiacencką za wzrost wartości nieruchomości.

    0
    0
  21. 24 sierpnia 2010  13:44   wykup   anonim

    zachcialo wam sie wlasnosci... ciekawe sad weziecie tyle kasy zeby wykupil dzialke... bylo wam zle? polo ludzi tam to osoby ktore nie moga utrzymac sie w bloku i mieszkaja na dzialkach... dostaliscie meldunek to trzeba bylo siedziec cicho a nie wielkich bogaczy zgrywac... teraz dostaniecie nazdor z gdanska i was wykopia wszystkich i zobaczymy czy bedziecie tacy cwani jak do tej pory...

    0
    0
  22. 24 sierpnia 2010  12:58   A jak będzie już uchwalony ...   Jadwiga Zagozda

    A jak będzie już uchwalony plan zagospodarowania, to do ceny działki trzeba będzie doliczyć 50 000 zł za legalizację budynku? Działka 500 m2 razy 50 zł to 25000 zł plus 50 000 zł to razem 75000 zł. Nie stać cię na wykup i legalizację? Przecież możesz ją sprzedać za 100 zł za m2, czyli 50 000 zł plus ten budynek o ile stać cię na wcześniejsze zapłacenie opłaty legalizacyjnej( właśnie te 50 tys. zł) Czy to, z punktu widzenia działkowca, nie jest oferta w stylu zamienił stryjek siekierkę na kijek!

    0
    0
  23. 24 sierpnia 2010  06:37   Niektórzy uważają, że ...   anonim

    Niektórzy uważają, że uwłaszczenie działkowiczów spowoduje popyt deweloperów na tereny ogrodów działkowych. Nawet jeśli działkowicz sprzeda działkę to tylko swoją. Na 300m2 deweloper nie wybuduje osiedla ani bliżniaka. Nie otrzyma też pozwolenia na budowę.

    0
    0
  24. 23 sierpnia 2010  23:02   Demokracja to nie tylko ... (1)   jeden ze 123 działkowców

    Demokracja to nie tylko większość decyduje,ale nade wszystko respektowanie prawa.W tej konkretnej sprawie prawo za sobą ma mniejszość,która też potrafi walczyć.Liczy się efekt końcowy!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 sierpnia 2010  06:39   System demokracji w Polsce ...   anonim

      System demokracji w Polsce nie działa najlepiej. Winę ponosi przede wszystkim źle funkcjonujący system partyjny i faktyczny dwupodział władzy.

      0
      0
  25. 23 sierpnia 2010  13:21   ech ...   anonim

    ech ...

    0
    0
  26. 23 sierpnia 2010  11:35   same ANONIMY, uprzejmie ...   anonim

    same ANONIMY, uprzejmie donoszę, nie wiem czy to ważne...

    0
    0
  27. 23 sierpnia 2010  09:28   Burmistrz nie szerzy ...   anonim

    Burmistrz nie szerzy chamstwa, czego nie można powiedzieć o działkowcach. Panie burmistrzu, daj sobie Pan z nimi spokój, bo ci ludzie nie wiedzą czego chcą. To zagubieni ludzie, oni żyją w hermetycznym zamknietym swiecie przy drodze do Charzykow, ich światopogląd oscyluje w kierunku drzewek owocowych czy tez kretow, ktore im te dzialki ryją.

    0
    0
  28. 23 sierpnia 2010  08:31   Zainteresowany   działkowiec

    Prawo Panie Burmistrzu za szerzenie chamstwa i bezprawia na Chojnickich POD. A powiatowy inpektor nadzoru budowlanego straszy ludzi sadęm za przestrzeganie prawa budowlanego , bo popiera bezprawie na trenach POD.

    0
    0
  29. 23 sierpnia 2010  08:09   do Alei 16 (3)   przewidujący

    Czy TY nie rozumiesz,że przetarg nieograniczony oznacza,że ktoś inny może kupić twoją obecną działkę.Ludzie z kupą szmalu nie kierują się uczuciami i sentymentem.Również prośba Burmistrza,aby nielicytowano tej działki nie osiągnie żadnego skutku,bo dla bogatych liczy się kasa i interes.To są ludzie,dla których pieniądze nie są potrzebne do życia,oni żyją dla pieniędzy!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 sierpnia 2010  09:27   jeśli nie jesteś w temacie ...   anonim

      jeśli nie jesteś w temacie to sie lepiej nie wypowiadaj. Istnieje jeszcze takie coś jak przetarg ogranicozny jakbyś nie wiedział..

      0
      0
    • 23 sierpnia 2010  20:46   on chyba nie wie co oznacza ...   anonim

      on chyba nie wie co oznacza prawo pierwokupu...

      0
      0
    • 23 sierpnia 2010  11:34   dlatego też z ...   aleja 16

      dlatego też z przyjemnością stanę do przetargu o Twoja działkę i ja wykupię przy odrobinie szczęścia, poza tym istnieje jeszcze cos jak prawo pierwokupu

      0
      0
  30. 22 sierpnia 2010  14:32   Dajcie złomiarzom jak sama ... (1)   anonim

    Dajcie złomiarzom jak sama nazwa wskazuje METALOWIEC, oni bedą wiedzieli co z wami zrobić

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  31. 22 sierpnia 2010  07:23   Panie Burmistrzu... (1)   aleja 16

    ...proszę się nie przejmować jadem coniektórych, my, prawdziwi mieszkańcy Metalowca liczymy na Pańską pomoc w tej sprawie i będziemy wdzięczni, kiedy będziemy mogli w końcu siebie nazwać pełnoprawnymi mieszkańcami nowej dzielnicy miasta Chojnice!!!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  11:06   Panie burmistrzu nasze ...   anonim

      Panie burmistrzu nasze miasto jest piękne wiemy że to zasługa pana ,czas aby Metalowiec ,był jeszcze piękniejszy ,.

      0
      0
  32. 21 sierpnia 2010  22:11   W jakiej grze? a niby kto z ... (1)   anonim

    W jakiej grze? a niby kto z wami gra, to wy pogrywacie z burmistrzem, ja na jego miejscu miałbym was gdzieś, skoro tak to rozumiecie, jemu wasze działki niepotrzebne.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  13:55   zgadzam się ,ale ...   anonim

      zgadzam się ,ale większość nie może ponosić winy za mniejszość .

      0
      0
  33. 21 sierpnia 2010  21:31   My działkowicze jesteśmy ...   działkowiec

    My działkowicze jesteśmy małymi pionkami w grze pana Burmistrza.

    0
    0
  34. 21 sierpnia 2010  20:54   niektórzy nie maja ... (2)   ja

    niektórzy nie maja najmniejszego zamiaru budowac domu wiec po co maja wykupywac działke i ponosic inne koszta z tym zwiazane??

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  13:52   Trzeba było o tym pomyśleć ...   mieszkanka

      Trzeba było o tym pomyśleć zanim podpisało się wniosek o przekształcenie ,to z naszej inicjatywy wyszło. a nie z burmistrza ,widząc po komentarzach niektórzy o tym zapomnieli

      0
      0
    • 21 sierpnia 2010  21:31   Nie musisz wykupić swojej ...   anonim

      Nie musisz wykupić swojej działki jeśli nie chcesz masz drugie rozwiązanie możesz dzierżawić ją od miasta.

      0
      0
  35. 21 sierpnia 2010  18:39   Burmistrz chce działkowcom ... (2)   anonim

    Burmistrz chce działkowcom pomoć, ale myslenie rodem z PRLu jest nie do przeskoczenia.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 21 sierpnia 2010  21:28   To chyba nic dziwnego że ...   anonim

      To chyba nic dziwnego że chce pomóc mieszkającym ,oni nie dostali mieszkań za złotówkę ,nie poszli do miasta po mieszkania sami zatroszczyli się o byt jak tylko mogli ,więc popieram nasze władze ,powinni zalegalizować wszystko niech każdy spojrzy na siebie co w życiu osiągnął i jakim kosztem to zrobił.

      0
      0
    • 21 sierpnia 2010  20:56   w jaki sposob chce ...   yyyy

      w jaki sposob chce pomoc??chyba tylko tym co maja wybudowane juz tam domy

      0
      0
  36. 21 sierpnia 2010  18:20   Zanim zaczniesz traktować ... (1)   kumaty

    Zanim zaczniesz traktować wypowiedzi pana Burmistrza jak "mamusine",wejdż na strony internetowe mówiące o przetargach.Otworzysz oczy i zrozumiesz,że jesteś pionkiem w grze.Naocznie przekonasz się,że 50-70 zł.za m ,to cena wyjściowa w przetargu!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  37. 21 sierpnia 2010  16:48   Burmistrz im podał rękę a ... (2)   anonim

    Burmistrz im podał rękę a oni ją odtrącają, ja na miejscu burmistrza bym ich pozostawił samemu sobie, skoro oni wiedzą lepiej to ich problem.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 21 sierpnia 2010  21:33   Mam nadzieję że burmistrz ...   działkowiec

      Mam nadzieję że burmistrz nie straci cierpliwości i się nie zniechęci,ten facet to mądry człowiek ,liczymy na niego.

      0
      0
    • 21 sierpnia 2010  21:18   w większości doceniamy ...   anonim

      w większości doceniamy pracę burmistrza liczymy, na niego , działki trzeba przekształcić i koniec.

      0
      0
  38. 21 sierpnia 2010  09:26   Krakowskie Przedmiescie   anonim

    Nowe osiedle powinno sie nazywać Krakowskie Przedmiescie bo tyle samo jadu i nienawiści jak tam! Dajcie już spokój!

    0
    0
  39. 21 sierpnia 2010  07:27   Sam głosowałem na obecnego ...   mgr Koszałko

    Sam głosowałem na obecnego burmistrza i z pewnością jeszcze raz zagłosuje, bo nie mam alternatywy innej, jednakże wiem, że nie jest to ten sam burmistrz, na którego głosowałem wcześniej. Rozumiem jego frustracje związane z odpowiedzialnością wynikającą z piastowania funkcji burmistrza, jednakże, kto decyduje się nim być, powinien ponieść tego konsekwencje. Odbija się to na relacjach nie tylko petentów mających kontakt z burmistrzem, ale i wśród samych pracowników urzędu. Mnie jako wyborcy raczej to nie interesuje, za to interesuje mnie kogo tak naprawdę burmistrz reprezentuje. Zawsze myślałem, ze powinien być wyrazicielem woli mieszkańców i działać dla ich korzyści, A nie być wykładnią prawa czy też nieomylnym uzurpatorem swoich wizji. Jedyna alternatywą dla tego typu poczynań mogła by być opozycja, mogła, gdyby istniała. Od ostatnich wyborów jakakolwiek opozycja nie istniała w świadomości mieszkańców. Były wprawdzie jakieś nieudolne przepychanki podczas spotkań rady miejskiej, jednak przypominały niemrawą zachowawczą zabawę, nie daj Boże mającej zdenerwować burmistrza. Nie pojawiła się przez ten czas żadna alternatywna opcja. Żadna alternatywna wizja miasta, poza nakreśloną przez burmistrza w swoim programie wyborczym. Więc raczej te lata, pomijając rządy burmistrza, dla opozycji to czas kompletnie stracony. Po drugie niestety nie pojawiła się również jakaś „zajawka” zmiany pokoleniowej. Więc prawdopodobnie znowu mieszkańcy będą mieli do wyboru starą gwardię. W sumie to jest wybór między marchewka a pietruszką. Nie ma w Chojnicach opozycji i nie było i prędko jej nie będzie. Nie ma ludzi z charyzmą i nie ma partii mogącej wystawić kontrkandydata w zbliżających się wyborach samorządowych. Ci, którzy nazywają się opozycją (nazwiska mówią same za siebie) są raczej zainteresowani na ponowne ’’załapanie” się do Rady Miejskiej, a nie na krytykę wizji programów decydentów miejskich, bowiem jak praktyka wskazuje nie są nieomylni, a co zostało potwierdzone i zauważalne. Rada jest taka jaka jest i nikt z radnych nie bezie się wychylał przed szereg, bo i po co, skoro w tym małym grajdole, jakim są Chojnice wszyscy ze sobą w jakiś tam sposób są wzajemnie od siebie uzależnieni czy tez powiązani. Sytuacja dzisiaj wygląda na razie tak, że jest ciężko. Zdaje się, że obecny burmistrz ma jednak dość liczny elektorat, co prawdopodobnie gwarantuje mu piątą kadencję. Niby - słyszę tu i tam - zmiany są konieczne. Więc paradoksalnie nie zdecyduje mobilizacja niezadowolonych wyborców, ponieważ tych niezadowolonych i zaangażowanych jest zbyt mało.

    0
    0
  40. 21 sierpnia 2010  06:56   Za wszystko zapłacić? a kto ... (2)   anonim

    Za wszystko zapłacić? a kto mnie zapłaci za to, że w latach 70 i 80 zapieprzałem na budowie Parku Wodnego, amfiteatru w Parku 1000 - lecia itp, robiliśmy to społecznie, kto zaplaci mi za to, że niwelowaliśmy teren,, sami zakładaliśmy zielence na osiedlu, pytam sie kto? Kto odda kasę za skladki placone na LOK i inne instytucje, skoro za wszystko przyjdzie placic to czekam na zwrot kasy.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  11:18   A wy myślicie że co młode ...   anonim

      A wy myślicie że co młode pokolenie leży do góry ***** żeby zapewnić chleb rodzinie,zapieprza, nie 5 dni w tygodniu po 8 godzin ,i w piątek po południu ma weekend tylko 7 dni od rana do wieczora.

      0
      0
    • 21 sierpnia 2010  07:36   Dokladnie, zapieprzałem po ...   anonim

      Dokladnie, zapieprzałem po godzinach w czynie spoelecznym przy budowie osiedla, gadali ze dzieki temu ludzie szybciej dostaną mieszkania i dostali, niech teraz mi doplacą za to

      0
      0
  41. 21 sierpnia 2010  00:02   Zastanawia mię jedna rzecz ...   anonim

    Zastanawia mię jedna rzecz pierwszy wniosek podpisało ponad 400 działkowców ,a teraz jest tylu przeciwników ,rozumiem że jak burmistrz oddał by działki za darmo to wszyscy by wzięli ,tak, niestety za darmo dawali kiedyś teraz trzeb za wszystko zapłacić.

    0
    0
  42. 20 sierpnia 2010  23:23   Pan Burmistrz powidział ... (2)   działkowiec

    Pan Burmistrz powidział prawdę zachęcając nas do wykupu działek,a mianowicie,że taka okazja nam się już więcej nie zdarzy.Zaciągniemy olbrzymie kredyty i jak przyjdzie nam spłacać kredyt wraz z odsetkami,to nie będziemy odpoczywać na działce,a na cmentarzu,bo dostaniemy zawału.Wtedy faktycznie już takiej okazji nie będzie,bo nastąpi odpoczynek wieczny!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  11:27   My z mężem pracujemy mamy ...   anonim

      My z mężem pracujemy mamy dzieci i bez kredytów pewnie byłoby nas stać [ NA KARTON].

      0
      0
    • 22 sierpnia 2010  11:24   Młode pokolenie zaciąga ...   anonim

      Młode pokolenie zaciąga hipoteki ,nie słyszałam aby z tego powodu umierał na zawał w dzisiejszych ciężkich czasach jeśli nie kredyt to co ....rozumiem że pod most.

      0
      0
  43. 20 sierpnia 2010  23:15   Pan burmistrz mówi, to co ... (1)   anonim

    Pan burmistrz mówi, to co chce powiedzieć, wpis obserwatora jest tak rzeczowy, ze nic dodać nic ująć. Brawo.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  14:02   Jak miałeś wątpliwości co ...   anonim

      Jak miałeś wątpliwości co do wypowiedzi burmistrza ,mogłeś pytać byłam na zebraniu i widziałam tylko trzy osoby które miały coś do powiedzenia,przepychanek nie było.

      0
      0
  44. 20 sierpnia 2010  23:02   Ciekawi mnie na podstawie ... (3)   obserwator

    Ciekawi mnie na podstawie jakich przepisów prawnych pan Burmistrz chce po przekształceniu działek spowodować.aby mogli je wykupić obecni użytkownicy działek ogródkowych.Dał przykład wykupu działki,którą otrzymał po swojej babci na osiedlu Dubois.Zapomniał tylko powiedzieć,że to są dwie różne sytuacje.Na osiedlu Dubois ludzie użytkujący te działki byli zarazem ich dzierżawcami i dlatego możliwy był przetarg ograniczony,do którego tylko oni mogli przystąpić.Działkowicze z"Metalowca" niestety nie są dzierżawcami i takiej możliwości nie będą mieli.Po przekształceniu Burmistrz będzie zobligowany prawnie do ogłoszenia przetargu nieograniczonego.Ogólnie wiadomo,że do takiego przetargu może przystąpić każdy zainteresowany.To jest piękny teren i dlatego nie żdziwcie się,jeśli na przetargu zobaczycie ogrom ludzi z dużą kasą,a zwłaszcza "polskich niemców".Działkowicze tak chętni likwidacji ogrodu,mogą się obudzić z "ręką w nocniku"Jeśli się mylę mówiąc o formie przetargu,to niech się wypowie pan Burmistrz i poda przepisy prawne na podstawie których zagwarantuje ,że to wyłącznie działkowicze mogą wykupić swoje działki?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  11:10   I właśnie takie osoby nie ...   anonim

      I właśnie takie osoby nie mające pojęcia o niczym mają najwięcej do powiedzenia....

      0
      0
    • 21 sierpnia 2010  09:18   do obserwatora   działkowicz

      Gościu naprawdę nie jesteś w temacie! Właśnie działkowcy (PZD) są dzierżawcami, więc mają prawo pierwokupu!

      0
      0
    • 21 sierpnia 2010  00:07   A obserwator chyba spał na ...   anonim

      A obserwator chyba spał na zebraniu ,proste masz kasę i kupujesz swoją działkę .

      0
      0
  45. 20 sierpnia 2010  22:33   Nie! Nie! dla propozycji ...   dzialkowiec 2

    Nie! Nie! dla propozycji burmistrza!!!

    0
    0
  46. 20 sierpnia 2010  22:20   A co na to PiS? bo na PO nie ...   SLDowiec

    A co na to PiS? bo na PO nie można liczyć!

    0
    0
  47. 20 sierpnia 2010  22:19   Do wpisu z 21:35. Gratulacje, ... (1)   Łon popegerowiec

    Do wpisu z 21:35. Gratulacje, bo jesteś w temacie, ciekawe tylko jakim? Nie wolno zabierać ludziom działek, ten kraj coraz bardziej przypomina folwark i stojącego nad nim ekonoma, zarówno w wiekszych miastach i takich pipidowkach jak wasze miasteczko.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  48. 20 sierpnia 2010  22:18   Burmistrz zlikwidował nie ...   mieszkaniec

    Burmistrz zlikwidował nie jeden ogród działkowy ,jakoś nigdzie nie widać ludzi którzy są niezadowoleni ,wręcz przeciwnie >Każdy z nas wie jakie są jego osiągnięcia w mieście .Myślicie że swoimi żenującymi wypowiedziami wpłyniecie na jego decyzję .Powiem krótko KAŻDY MIAŁ,LUB MA PRAWO PODJĄĆ DECYZJĘ W TEJ SPRAWIE,JEST TO KAŻDEGO PRYWATNA SPRAWA ,więc poco te oszczerstwa ,i komentarze to nic nie zmieni będzie tak jak chce większość działkowców

    0
    0
  49. 20 sierpnia 2010  21:35   do wypowiedzi ~~ oraz ...   anonim

    do wypowiedzi ~~ oraz ekonomisty- Jesli ktos nie jest w temacie to lepiej niech się nie wypowiada w tej kwestii.

    0
    0
  50. 20 sierpnia 2010  21:31   Idżcie do ratusz,a tam ... (2)   długoletni działkowicz

    Idżcie do ratusz,a tam przejdziecie "pranie mózgu" i obicają wam "gruszki na wierzbie".Bardzo zastanawiająca jest postawa pana Burmistrza.Bardzo zależy temu panu na likwidacji ogrodu.Czyżby miał w tym swój interes.Burmistrz powinien być bezstronny.Na wczorajszym zebraniu prowadził popisową agitację za przekształceniem?.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  51. 20 sierpnia 2010  20:53   Uważam że jeśli ktoś ma ...   anonim

    Uważam że jeśli ktoś ma pytania ,i wątpliwości co do podjętej decyzji powinien pójść do ratusza ,tam mu odpowiedzą na pytania ,a nie słuchać dyrdymałów innych ,kipiących złością działkowców ,jest to bowiem ważna decyzja ,każdego z nas ,jestem za przekształceniem .

    0
    0
  52. 20 sierpnia 2010  20:39   Wasze koszty inwestycji na ...   ~~

    Wasze koszty inwestycji na wodę wynoszą około 2.000zł i z tego 20 - 30 %to jest 600zł.Jeżeli za prąd płacicie do energetyki to to płaciliście za przyłącze.

    0
    0
  53. 20 sierpnia 2010  20:30   To kup dzieciom działkę ...   starszy działkowicz

    To kup dzieciom działkę budowlaną nie krzywdząc innych.

    0
    0
  54. 20 sierpnia 2010  20:29   Burmistrz jest jak wyrocznia, ...   Kajko

    Burmistrz jest jak wyrocznia, on wie, co dla ludzi najlepsze, panie Finster, czasy, kiedy władza dla ludu wiedziala, co najlepsze, juz minęły, musisz niestety liczyć sie pan z opinią innych, a skoro nie chcesz pan tego akceptować, to złóż pan dymisję. Nie uszczęsliwiaj i nie decyduj pan za innych.

    0
    0
  55. 20 sierpnia 2010  19:53   Nic nie jest przesadzone - ...   anonim

    Nic nie jest przesadzone - można jeszcze zmienić zdanie pozytywnie ,jestem a wykupem mam dzieci ,robię to myślą o nich.

    0
    0
  56. 20 sierpnia 2010  17:50   brak słów   Ja

    Poprawka - ...będą musieli je rozebrać.

    0
    0
  57. 20 sierpnia 2010  17:37   brak słów   Ja

    Panie Burmistrzu - czas powiedzieć prawdę. Zameldował Pan ludzi na Metalowcu, a teraz inni będą cierpieć i zaciągać kredyty na wykup działki. Tylko po to, aby przez 4 m-cu w roku tam odpoczywać. Gdybym chciała kupić działkę budowlaną, to kupiłabym np. w Chojniczkach. Niech Pan nie uszczęśliwia na siłę. Nie chcę dzialki budowlanej o wymiarach 300 m2. Nie będę płacić za tych, którzy najpierw wbrew prawu pobudowali tam wielkie domy, a teraz płaczą, że nie będą musieli je rozebrać. Nikogo biednego nie byłoby stać na budowę tak dużych domów! Gdzie był nadzór budowlany przez te wszystkie lata?! Może czas pociągnąć do odpowiedzialności co niektóre osoby? A jak ktoś chce się budować, to niech kupi sobie działkę typowo budowlaną. Nie zamierzam cierpieć przez cwaniaczków. I niech się Pan trzyma tego, co powiedział na zebraniu - 85% chętnych i dopiero wtedy wniosek o uwłaszczenie. Teraz zmienia Pan zdanie?! To kpina - trochę szacunku dla swoich wyborców, Panie Burmistrzu! I odpowiedzialności za swoje słowa i czyny...

    0
    0
  58. 20 sierpnia 2010  17:25   O d...pę potłuc takie ...   działkowiec

    O d...pę potłuc takie uszczęśliwianie na siłę, tyle lat było dobrze, a teraz zaczeli mącić, niechaj sobie w spodniach majstruja a nie przy dzialkach.

    0
    0
  59. 20 sierpnia 2010  16:59   Ponowne spotkanie (2)   I_I

    Czwartkowe zebranie działkowców było nie do końca zorganizowane ponieważ powinny odbyc się dwa spotkania na pierwszym powinna być dyskusja z władzami miasta jak to było we czwartek, a po jakimś czasie drugie spotkanie na którym powinno być głosowanie co do wykupu sam osobiście byłem na tym spotkaniu i za obserwowałem że dużo ludzi wrzucało kartki z głosami do urn jeszcze przed spodkaniem i nie znając jeszcze szzczegółów owej sprawy. Myślę że przeprowadzeniu wszystkich wypowiedzi przez władze miasta i po przemyśleniu, by się zgodzili na wykup działki, sam też myślałem że likwidacja to głupoto jednak po spotkaniu wiele się wyjaśniło i jestem za wykupem.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  60. 20 sierpnia 2010  16:54   do dwóch wpisów poniżej (1)   ekonomista

    Nie wprowadzjcie działkowiczów w błąd!Do kosztów zakupu ziemi trzeba doliczyć tzw.koszty domiaru budowlanego,które będą wynosiły od 25 do 50 tys.złotych.Również do tego trzeba doliczyć kwotę,którą pobierze bank,za udzielenie kredytu.Do tego dojdą jeszcze inne drobne opłaty np.związane z aktem notarialnym i wpisem do księgi wieczystej itp.Ze sumy 50-70 tys.wyrośnie kwota około 100-120 tys.złotych.Ludzie,którzy chcą zrobić na zakupie działki interes życia mam propozycję,aby wysilili szare komórki i wymyślili coś innego.Pozdrawiam.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 20 sierpnia 2010  19:46   Młode pokolenie wie że w ...   anonim

      Młode pokolenie wie że w życiu nic za darmo nie ma ,że na wszystko musimy zapracować ,my nie mamy czasu na odpoczynek ,tylko praca ,a starsze pokolenie dostało działki i myśli że wszystko im się należy ,czasy kiedy dawano za darmo się skończyły .

      0
      0
  61. 20 sierpnia 2010  15:46   Myślę że nie wszyscy ...   mieszkaniec

    Myślę że nie wszyscy zdają sobie sprawe do końca ile może wynieść 1 metr ,że starsi ludzie są nie świadomi tego że od ceny 50-70 zł.odliczone będą koszta około 25-30 procent ,że cena będzie inna .

    0
    0
  62. 20 sierpnia 2010  15:37   Witam ,wszystkich ...   ;.;.;

    Witam ,wszystkich zainteresowanych. Jestem zainteresowana wykupieniem działki na metalowcu bo zdaję sobie sprawę ile mogę zyskać na wartości,rozumiem rencistów i emerytów że nie stać ich na przekształcenie ale nie mogę zrozumieć że ci ludzie nie mają dzieci ,wnuków ,którzy zainwestowali by w działki .5OZŁ. ZA METR minus 20-30 procent naszych kosztów to jest około 35zł plus vat.Czy zdają sobie państwo sprawę ilu młodych ludzi dało by sobie głowę odciąć aby otrzymać działkę budowlaną w tak atrakcyjnym miejscu za taką cenę

    0
    0
  63. 20 sierpnia 2010  14:49   Temat działek na Kolejarzu ...   ``````

    Temat działek na Kolejarzu nas nie dotyczy więc ironio losu ,zastanów się zanim coś napiszesz,my działkowcy z Metalowca dokładnie wiemy ile są już warte nasze działki w tej chwili tak zwane odstępne , to już są bardzo duże pieniądze i zdajemy sobie sprawę jaką że wartość naszych działek wzrośnie ,jeśli dojdziemy do porozumienia,żaden kolejarz nas nie interesuje ,więc zbędny komentarz w tej kwestii .``

    0
    0
  64. 20 sierpnia 2010  13:36   ~~   ~~

    Sprzedam działkę ogródkową na ,Kolejarzu " 500m po 110zł za m.

    0
    0
  65. 20 sierpnia 2010  12:28   Sąsiad mój jest przeciwny ...   mieszkaniec

    Sąsiad mój jest przeciwny przekształceniom ,ale od wiosny do jesieni przebywa z rodziną na działce, ma łazienkę nie ma szamba ma konin ,piec , zabudowany taras , mało tego widzi problem u wszystkich tylko nie u siebie ,bo przecież wzrokowo nie widać że złamał prawo.Jeśli będzie wniosek o pomiar małych altan z chęcią go podpiszę ,powiem więcej z 60 ponadmetrażowych altan zrobi się 360 domków które mają coś niezgodne ze statusem .I dopiero wszystkim się otworzą oczka ,większość osób się obudzi jak będzie za późno .To jest ostatnia szansa aby przekształcić działki ,pomyśleć o osobie i co po nas zostawimy naszym dzieciom.

    0
    0
  66. 20 sierpnia 2010  12:22   Zaskarżyć Burmistrza (1)   I_I

    Za nielegalne meldowanie osób na nie istniejących w planach działkach, a te osoby mają nawet swoje własne adresy i skrzynki pocztowe i kto tu robi samowolkę

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 sierpnia 2010  22:05   Kabaret   rom.

      Tu jest bprawdopodobnie pies pogrzebany.Skoro Urząd,którego szefem jest Burmistrz zameldował osoby na " osiedlu nie wiadomo jakiego statusu prawnego" to chyba zaczyna komuś robić się ciepło koło tylnej części ciała!

      0
      0
  67. 20 sierpnia 2010  11:02   Rozwiązanie jest proste - pociągnąć do odpowiedzialności (1)   anonim

    Niech robią sobie tam co chcą. Mogą nawet cyrko sobie tam postawić. Byleby wszystko było legalnie. Czyli zapłacic kary za samowolkę lub zalegalizowac budynki. W jednym i drugim przypadku i tak trzeba zapłacić za złamanie prawa.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 20 sierpnia 2010  11:14   nie możesz zalegalizowac ...   anonim

      nie możesz zalegalizowac samowoli nie mając praw do gruntu a tu jedyna opcja to wykup

      0
      0
  68. 20 sierpnia 2010  10:56   Byłem kiedyś głupi, że ...   anonim

    Byłem kiedyś głupi, że się nie pobudowałem nielegalnie. Bo, żeby wszystko było zgodnie z prawem musiałbym zapłacić trochę więcej.

    0
    0
  69. 20 sierpnia 2010  10:48   Panie burmistrzu może ...   mieszkaniec

    Panie burmistrzu może zainteresujemy się tymi 123 działkowiczami i ich altanami ,niech przejdą kontrolę tak jak mieszkający ,dlaczego w swoich tak zwanych małych altankach posiadają łazienki z toaletami a nie posiadają szamb niech się wytłumaczą ,dlaczego ich altanki posiadają kominy ,piece tarasy zabudowane ,Niestety trzeba obmierzy małe altany również ,jestem pewien że większość z nich ma złamane prawo budowlane bo niektórzy myślą że jak mają przekroczone 2 lub 3 m to ich to nie dotyczy ,niestety prawo jest prawem ,więc niech zarząd zainteresuje się również nie tylko mieszkającymi ale także wypoczywającymi bo oni również złamali prawo .

    0
    0
  70. 20 sierpnia 2010  09:13   ~! (3)   mieszkaniec

    legalizacja samowoli budowlanej w Polsce jest możliwa? Widocznie tak, a jesli nie to jest to precedens

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  14:09   Jeśli milioner zbuduje hotel ...   anonim

      Jeśli milioner zbuduje hotel w Polsce bez problemu może go legalizować ,jeśli biedak pobuduje altanę .to ma ją rozebrać ,ot takie jest prawo Polskie,nie masz kasy jesteś nikim.

      0
      0
    • 20 sierpnia 2010  21:59   ~!   anonim

      wiec widac , ze mozna jeszcze wiecej ...budowanie nie na swoim gruncie a w dalszej persepektywie legalizacja. Zaznaczam, ze budowanie ponad ustalone normy. Nic tylko budowac na polu:-)

      0
      0
    • 20 sierpnia 2010  10:30   Proponuję przestudiować ...   ania

      Proponuję przestudiować prawo budowlane. Jeśli samowola jest zgodna ze sztuka inżynierska i zgodna z warunkami zabudowy lub miejscowym planem, to po zapłaceniu kary i dokonaniu wszystkich czynnosci zwiazanych z uzyskaniem pozwolenia na budiwę i oddaniem do uzytkowania mozna ją zalegalizować. Natomiast jeśli chodzi o Metalowiec to an dzień dzisiejszy żadne budynki ponadgabarytowe nie moga tam zostać - muszą być rozebrane. Jeśli miasto przygotowałoby tam miejscowy plan i budynek będzie wykonany zgodnie z palnem, to tak jak wyzej ... będzie mozna samowolę zalegalizować.

      0
      0
  71. 20 sierpnia 2010  09:11   Panie Burmistrzu   Bolo

    Pańska wypowiedź brzmi dziwnie - wycena gruntów (działek) ok 70,00 PLN , a Pan mówi o wartości 110 zł za metr. Albo rzeczoznawca to baran, albo Pan coś "nadinterpretuje". Pozdrawiam

    0
    0
  72. 20 sierpnia 2010  08:19   Dawali działki z zakladu, ... (3)   anonim

    Dawali działki z zakladu, ludzie brali pola, nakladem swojej pracy doprowadzili je do używalności, teraz chce się za nich za to oplaty? to jest jawne skur....ństwo, ręce precz od dzialek!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 20 sierpnia 2010  21:04   A jak się ma to do tego ,że ...   anonim

      A jak się ma to do tego ,że dawali mieszkania za złotówkę.

      0
      0
    • 20 sierpnia 2010  10:59   Ale zauważ, że dostali ten ...   anonim

      Ale zauważ, że dostali ten tereny jako ogródki działkowe a nie działki budowlane. I jak to się ma do domów tam pobudowanych?

      0
      0
    • 20 sierpnia 2010  10:35   Ja tez chciałabym, żeby mi ...   anonim

      Ja tez chciałabym, żeby mi ktoś dziś za grosze ( czy za darmo) dał działkę. Moze byc nawet pole zarosnięte chwastami. Chciałabym też wyjeżdzac na wczasy praconicze np. do firmowego domku w charzykowach. Najlepiej za darmo. Prosze zejsć z chmurki - mamy rok 2010, a nie lata \'80 zeszłego wieku. Ja jeszcze nic nigdy nie dostałam za darmo. Ani mieszkania, ani działki, ani nawet na wczasy z firmy!

      0
      0
  73. 20 sierpnia 2010  07:56   Im prędzej   kjow

    im prędzej ta sprawa się wyjaśni i powstanie osiedle, tym prędzej ludzie będa mogli żyć w godnych warunkach i być traktowani godnie jak reszta społeczeństwa a nie jak mieszkańcy "slumsów" Chojnic. Te 123 przeciwne osoby chyba nie rozumieją, iż pieniądze za wykup zostaja przeznaczone na ich dobro wspólne - kanalizację i inne. Ja juz wiem, co zrobię z moim domkiem - postawie na dachu krzyż taki jak na krakowskim przedmieściu, może to uchroni Metalowca od zgubnych i nieprzemyślanych decyzji działkowców, którzy zmieniaja swoje zdanie zależnie z której strony zawieje. Koniec z ROD Metalowiec - czas juz na Osiedle Metalowiec!!!

    0
    0
  74. 20 sierpnia 2010  07:54   Tylko osiedle   Wujek Romek

    Nie ma już innej możliwości jak przekształcenie działek w osiedle.

    0
    0
  75. 20 sierpnia 2010  07:33   Zgadzam sie z przedmówcą, ...   anonim

    Zgadzam sie z przedmówcą, zlikwidować i stworzyć nowe osiedle.

    0
    0
  76. 20 sierpnia 2010  07:02   dzialkowiczu (2)   dzialkowiczz

    zlikwidowac dzialki zrobic osiedle bedzie zajebiscie zobaczycie...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 sierpnia 2010  14:15   Na METALOWCU ALTANA MA 25M ...   anonim

      Na METALOWCU ALTANA MA 25M ,TEŻ MAM POZWOLENIE NA 35 ,JEŚLI NADZÓR KAŻE MI ROZEBRAĆ 1\\3 ALTANY TO MOŻE ZARZĄD ZAPŁACI I PONIESIE KOSZTA KTÓRE PONIOSŁAM ,W KOŃCU WYDAŁ POZWOLENIE NA BUDOWĘ NA 35M.

      0
      0
    • 22 sierpnia 2010  12:28   za duza altana   GOSC

      JEZELI MOZNA MIEC ALTANE 35 M MOJA MOZE MA 1M WIECEJ CIEKAWE JAK TO POTRAKTUJA

      0
      0