Jak jeździć po pl. Św. Jerzego?

Realizatorom modernizacji ciągu komunikacyjnego Sukienników – Gdańska pozostały do wykonania już tylko prace porządkowe oraz przy usuwaniu zgłoszonych usterek.

Wjazd na plac z ul. Sukienników.   |  fot. (je)

Kierowcom natomiast przyszło porzucać stare nawyki i uczyć się nowych rozwiązań drogowych. Jednym z miejsc, gdzie zaszło sporo zmian, jest plac Świętego Jerzego. Obecnie praktycznie można na niego tylko wjechać z ul. Sukienników. Ci, którzy zaparkują na nim, mogą wyjechać jedynie jadąc w lewo na plac Niepodległości. Uliczka wiodąca na parking przy Netto jest nadal jednokierunkowa, ale już na całej jej długości. Wyjątek, który dopuszczał ruch dwukierunkowy na odcinku do „Zetki”, nie istnieje. Jadący ul. Angowicką i planujący skręcić w prawo, w stronę ul. Kościerskiej i Wysokiej, muszą najpierw skręcić w ul. Piłsudskiego. Następnie w lewo w Swarożyca. Na skrzyżowaniu tej ulicy z Gdańską i Wysoką mogą wykonać zamierzony manewr. Również przez plac i ul. Swarożyca powinni zmierzać ci, którzy wcześniej skręcali w lewo w ul. Wysoką, będąc na ul. Sukienników. Kierujący się z ul. Angowickiej na pl. Niepodległości i dalej do „Netto”, też muszą zmienić dotychczasową trasę. Jeszcze przed kioskiem muszą skręcić w lewo na parking.

Na koniec jeszcze jedna uwaga, związana z rosnącym na środku placu drzewem. Jak słusznie zauważono na niedawnym posiedzeniu Rady Samorządów Osiedlowych, ma ono coraz mniej gałęzi z zielonymi liśćmi. Tylko nie doszło do tego stanu dzień przed tym zebraniem, a sporo wcześniej. Może gdyby zareagowano odpowiednio wcześniej, udałoby się to drzewo uratować.

Aktualizacja 1.09.

Teza, że można skręcić w lewo z ul. Angowickiej, jadąc następnie przez parking do "Netto", jest nieaktualna. W chwili wykonywania zdjęć do artykułu nie były jeszcze wymalowane linie na skrzyżowaniu i ustawione wszystkie znaki pionowe. Obecnie, jak słusznie zauważyli komentujący, należy obowiązkowo skręcić w prawo, w Piłsudskiego. zobacz_.jpg

(je), fot. m.n.
fotoreportaz.jpg

  1. 30 marca 2013  17:46   Kierowca   Bardzo złe rozwiązanie

    Mam Pytanie Czy Gdy Skręcam z Pasa z Ul. Gdańskiej (Sukienników) w Lewo w stronę Placu Świętego Jerzego mogę skręcić w prawo w ulicę jednokierunkową do NETTO ?? zakazu nie ma ale tak jest namotane strasznie tam że poprostyu nie wiem

    0
    0
  2. 2 września 2010  12:39   Do "Zająca"   anonim

    Proponuję zburzyć narożną kamienicę i wybudować tam rondo!!

    0
    0
  3. 1 września 2010  23:08   Zakorkować   Zajac

    Mam zamiar wziąć mój 18,75 metrowy zestaw i piątek o 14 spróbować przejechać z końca ulicy Angowickiej w prawo przez te nowatorskie rozwiązania Finstera. Ciekawe jak pójdzie?

    0
    0
  4. 30 sierpnia 2010  11:34   pomyłka (2)   fragi

    Jadący z angowickiej NIE MOGĄ skręcić w stronę NETTO ! Tam jest linia ciągła. Z Angowickiej można wyłącznie pojechać w ulicę Piłsudskiego. Żeby z Angowickiej dostać się do NETTO trzeba pojechać ulicę Wysoką, Mickiewicza, Okrężną, Gdańską w Plac Niepodległości. Kompletny debil to wymyślił.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 31 sierpnia 2010  15:48   masz rację   fragi

      Masz rację, trochę przesadziłem. Ale jak to się ma do postulowanego przez Burmistrza unikania lewoskrętów ?

      0
      0
    • 30 sierpnia 2010  17:39   Z Angowickiej nie można ...   Scorpio

      Z Angowickiej nie można wjechać do Netto, bo w tym miejscu Piłsudskiego jest jednokierunkowa i można skręcić tylko w prawo. Oczywiście można sobie utrudniać życie i do Netto pojechać przez Charzykowy lub Gdańsk, ale szybciej będzie z Piłsudskiego w lewo na Swarożyca, na światłach w lewo na Gdańską i w lewo na Plac Niepodległości.

      0
      0
  5. 26 sierpnia 2010  23:01   niemożliwe ścieżka jednak ...   anonim

    niemożliwe ścieżka jednak dwukierunkowa nawet pan jadący na rowerze chyba nie mógł w to uwierzyć a sprawa ściezki obiła się nawet o TVN 24

    0
    0
  6. 26 sierpnia 2010  21:12   Jak w filmie Barei   anonim

    Jak w filmie Barei

    0
    0
  7. 26 sierpnia 2010  20:12   ..   anonim

    Panowie wszystko jest ok. Żadne wielkie utrudnienie. Wkurza jedynie jazda na pamięć. Jazda w lewo z angowickiej i jak mi na czołówę wyskakuję....

    0
    0
  8. 26 sierpnia 2010  18:33   Ej, to ilu kierynkowa jest ...   anonim

    Ej, to ilu kierynkowa jest tam droga rowerowa (ta na zdjęciach)? Strzałki w obie strony.

    0
    0
  9. 26 sierpnia 2010  17:32   Mój bład   Kazik

    Do anonim o 16 14 faktycznie mialeś rację to nie c 5 sorry

    0
    0
  10. 26 sierpnia 2010  16:18   Protest kierowców   podatnik

    A może..., by tak taksówkarze chojniccy zorganizowali protest kierowców w tej sprawie? "Potrąbić" władzy pod oknem, to może zrozumie.

    0
    0
  11. 26 sierpnia 2010  16:10   Tym Panom dziękujemy   anonim

    Tej Radzie Miejskiej podziękujemy !!! Przyjmą każdy "kit" burmistrza. Wstyd i hańba.

    0
    0
  12. 26 sierpnia 2010  16:00   Skret w Wysoką (2)   Kazik

    W tym artykule w" Czasie Chojnic " jest też sugestia żeby wjechać w Wysoka można skręcić w Piłsdzkiego i zaraz potem w lewo w Swarożyca i prosto w Wysoka .Bzdura przy pierwszym budynku po prawej stronie na ul Piłsudzkiego/dawny skl harcerski jak ktoś pamięta/ jest znak obowiązujący kireunek jazdy wprost .Więc wlewo w Swarożyca skręcić nie można ,czyli kolejny niewypał.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 sierpnia 2010  16:17   Kazik - PiłsudSkiego ...   anonim

      Kazik - PiłsudSkiego !!!!!!!!!!!!!!!

      0
      0
    • 26 sierpnia 2010  16:14   To nie jest znak nakazu jazdy ...   anonim

      To nie jest znak nakazu jazdy wprost -C-5 i lecz droga jednokierunkowa-D-3 czyli skręt w lew możliwy ,ale i tak wszystko jest zakręcone.

      0
      0
  13. 26 sierpnia 2010  15:42   W dzisiejszym wydaniu ...   podatnik

    W dzisiejszym wydaniu "Czasu Chojnic" na stronie 20 ukazał się artykuł pt. "W Wysoką wjazdu nie będzie". Jeden z mieszkańców Chojnic uznał (jak znaczna część kierowców) brak możliwości skrętu w lewo z ulicy Gdańskiej w Wysoką za absurdalne. Postanowił zbierać podpisy w tej sprawie. (Ja się podpiszę) Najlepsza jest w tym materiale wypowiedź burmistrza. Oto fragment: "...W całej zachodniej Europie ruch rozwiązuje się na zasadzie prawo-skrętów. Skręcając w prawo dojechać można wszędzie. Trzeba dążyć do tego w Chojnicach..." Następnie burmistrz daje recepty na dojazd w Wysoką. Jedna z nich:"...Można skręcić w lewo na nowym skrzyżowaniu z Okrężną i później w Mickiewicza i Ogrodową". Panie burmistrzu,a może minąć to pierwsze "w lewo" i od razu lewo na Wysoką?! Przypominam, że przy Okrężnej jest plac zabaw. Nieroztropne kierować tamtędy ruch by dojechać do Wysokiej. A z tym lewo-skrętem w Okrężną nie jest Pan konsekwentny. Czy uważa nas Pan za idiotów? Proszę przeczytać raz jeszcze swoje rady we wspomnianym artykule.

    0
    0
  14. 26 sierpnia 2010  15:20   Naprawdę znowu komuś ...   kierowca

    Naprawdę znowu komuś zabraklo wyobrażni, połapać się w tym wszystkim nieprędko pojdzie

    0
    0